NYHET Daggerheart: Age of Umbra

Ska också kolla! Är nyfiken på systemet. Lite skeptisk, sådär som lemurer kan vara, men nyfiken.

Session Zero finns nu på Youtube.
Kikade på första timmen igår, sedan fick jag pausa pga sova + att det är svårt att klara mycket mer av flamsande när jag precis som du i grunden inte gillar AP. Detta var ju bara Session O och inte riktigt AP, men då är det kanske extra mycket flamsande.
Fick hem grundpaketet idag (beställde i torsdags när det fanns några timmar) och det blir kul spel att köra med barnen.

Last edited:
Såg Session 0 idag. Blev inte direkt sugen att köpa spelet, men jag kommer ge denna minikampanj en chans.

Tycker själv det är kul att lyssna just på Session 0 och höra hur andra grupper gör. Speciellt det här med att ställa frågor till varandra och tillsammans bygga upp världen.

Har även lite svårt för denna typ av high fantasy då varje spelare gör en så extrem unik och ”häftig” karaktär. Blir knepigt att få grepp om vad som egentligen är så fantastiskt och vad som anses vara normalt i spelvärlden.

1748353501645.jpeg

Ca 1 timme in i ep. 1 kan jag lugna er - det är i stort sett flamsfritt så här långt. Hoppa bara över de första minuterna när de presenterar sina sponsorer. Där skriks och gapas det massor. I övrigt tycker jag det är ett bra första avsnitt. Min AP-allergi håller sig stilla. Nästan så att jag blir lite sugen på att köra Age of Umbra.

Ca 1 timme in i ep. 1 kan jag lugna er - det är i stort sett flamsfritt så här långt. Hoppa bara över de första minuterna när de presenterar sina sponsorer. Där skriks och gapas det massor. I övrigt tycker jag det är ett bra första avsnitt. Min AP-allergi håller sig stilla. Nästan så att jag blir lite sugen på att köra Age of Umbra.
Skall kika om de släpper den för icke-medlemmar någon gång.

Back