Dagens app-hjälp.

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hej wrnu!
Som ni kanske vet så är jag ute till skogs väldans mycket...
Så min enkla fråga är om ni har bra förslag på matnyttiga appar som man kan använda när man är ute i klorofyllen...
Min google fu är inte så stark på detta märker jag..

/ Johan K, som tydligen gör sin förta post på ämlans länge..
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Matnyttiga appar? Vad ska du ha de till?
Jag har topo GPS, eller sweden topo maps. Orienteringskartor i mobilen. Mkt bra för att se vattendrag, höjder, våtmarker osv osv. Fantastisk app. Använder för att planera fjällvandring och strandfiske.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Matnyttiga appar? Vad ska du ha de till?
Jag har topo GPS, eller sweden topo maps. Orienteringskartor i mobilen. Mkt bra för att se vattendrag, höjder, våtmarker osv osv. Fantastisk app. Använder för att planera fjällvandring och strandfiske.
Framförallt orientera sig, & liknande saker, så stort tack för det tippset!!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Vet att min mor använder någon app som kan identifiera växter genom foton. Minns inte vad den heter, men det går säkert att söka upp.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vet att min mor använder någon app som kan identifiera växter genom foton. Minns inte vad den heter, men det går säkert att söka upp.
Coolt!
Det borde jag se ifall jag kan hitta!
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Framförallt orientera sig, & liknande saker, så stort tack för det tippset!!
Ja då är det topo-maps du ska leta efter. Jag köpte en för någon engångskostnad. Hur värt som helst. Tillräckligt detaljerat för att kunna planera flerdagarsturer i helt ospårad vildmark.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja då är det topo-maps du ska leta efter. Jag köpte en för någon engångskostnad. Hur värt som helst. Tillräckligt detaljerat för att kunna planera flerdagarsturer i helt ospårad vildmark.
Underbart!
Då ser jag till att fixa den!
Stort tack för tippset.
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
266
Google Lens är ett gratisprogram som identifierar allt från lampor till blommor, men kan inte svara på hur mycket man kan lita på svaren. Men den är rolig att leka med.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Vet att min mor använder någon app som kan identifiera växter genom foton. Minns inte vad den heter, men det går säkert att söka upp.
Plantsnap. Kan man leva med halvt googleöversatta beskrivningar och att den då och då identifierar helt uppåt väggarna, så är det en mycket underhållande och användbar app.
 
Top