Nekromanti D&D-serier

Victor Lopez

Veteran
Joined
20 Mar 2001
Messages
6
Jag har hört att finns serietidningar som handlar om Dungeons and Dragons, Forgotten Realms, m.m. Är det någon här som har dem eller vet var man kan få tag på dem? Är de utgivna av DC?
Tack på förhand!

-Taurandir
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
I början av 90-talet gav DC ut serier baserade på Dragonlance, Spelljammer och Forgotten Realms. Även en serie med namnet Advanced Dungeons & Dragons utspelade sig i Forgotten Realms. Det finns även separata album baserade på de första Dragonlance-romanerna. Alal dessa lades ner inom loppet av tre år.

Just nu ges en D&Dserie ut av Kenzer & Company. (se www.kenzerco.com)

De första serierna får du försöka få tag på genom de seriebutiker som tar in engelska serier och har stora lager. DEn nya kan du beställa från alla de butiker som tar in amerikanska serier, exempelvis Alvglans.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Men är de bra?

Njae, jag köpte mina för en krona styck så visst var de värda det. Dragonlancealbumen är säkert också prisvärda. Nya D&Dserien har jag inte köpt så den kan jag inte säga något om. Den är dock rätt sjysst tecknad om jag får gå efter konceptskisserna. Beställ ett nummer och avgör själv, min smak är inte säkert alla andras smak.
 
Top