D&D med BRP?!

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Det finns en anpassning av Chaosiums BRP till D&D, "Classic Fantasy". Jag har närt en tanke om att prova att köra en av mina gamla D&D-moduler från 80-talet med den här varianten - skillbaserat istället för XP for GP. Blir väl lite som gammel-DoD, kan jag tänka. Jag tycker att Mystara är... mysigt, liksom. Och en del av äventyren är ju riktigt coola. Kan bli en one-off, eller eventuellt en kampanj om det faller väl ut. Spelas via Roll20 eftersom jag bor utåt tjotahejti. Säg till här eller pm:a om det finns intresse.
 

Zoltan

Veteran
Joined
18 May 2021
Messages
5
Har alltid velat prova Mystara och gillar dnd så det är liksom en nobrainer.. Jag är intresserad... :)
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Nu blir det av! Gammel-D&D:s fina kampanjvärld Mystara (som förtjänar ett bättre system än Gammel-D&D) med utgångspunkt i Gazetteermodulerna men med nya Mythras Classic Fantasy Imperative (som är gratis att ladda ner). Via Roll20 en vardagskväll i veckan. På engelska pg av internationella deltagare.

Tillägg: finns plats för en eller två till
 
Last edited:

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,520
Location
Göteborg
Nu blir det av! Gammel-D&D:s fina kampanjvärld Mystara (som förtjänar ett bättre system än Gammel-D&D) med utgångspunkt i Gazetteermodulerna men med nya Mythras Classic Fantasy Imperative (som är gratis att ladda ner). Via Roll20 en vardagskväll i veckan. På engelska pg av internationella deltagare.

Tillägg: finns plats för en eller två till
Kul idé! Och roligt att Design Mechanism har släppt en nedskalad version av Classic Fantasy. Ryktet säger att hela CF-produktlinjen är bland de Mythrasböcker som säljer bäst. Det verkar vara fler som vill spela D&D med BRP : )
 
Top