Nekromanti Dödlin Invasion (spolier)

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Jag såg det sista av två avsnitt igår på trean. Det var minst sagt en ganska dålig serie, men jag såg hela för jag tänkte det var ju ändå bara två avsnitt(Luke Perry som skrovlig utomjordning...jaja). Men jag gör inte ett inlägg enbart för att kasta skit.
Handlingen är ju ganska basic, inget nytt. Utomjordingar tar över människor på något sätt så att dom vänder sig mot människorna(detta är väll ganska vanligt för det skulle vara väldigt jobbigt att aldrig veta vem man kan lita på). Det lite speciella var ju dock att människorna inte dog eller blev utbytta, det var ju samma människor med en annan lojalitet. Och det verkade som att när utomjordingarna skulle komma skulle alla leva i fred med varandra, visserligen skulle alla människor förändras och bli fula små aliens. Men uppfattningen om vad som är vacker skulle säkert ändå ha förändrats, så man skulle inte tycka att man själv var ful eller någon annan. Mao, jag hoppades på utomjordningarna skulle lyckas(vilket jag i och för sig alltid gör på när man ser dåliga sci-fi filmer/serier, men denna gången var det av moraliska själ)för att om dom hade gjort det skulle det innebära att jorden hade blivit ett bättre ställe.

Jag missade lite av början på första avsnittet, och då kan jag ha missat något som vänder upp och ner på hela min idé här, om så skulle vara får någon/alla rätta mig.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Fade on 2001-07-18 09:57.</EM></FONT></P>
 

Makaron_UBBT

Veteran
Joined
8 Jul 2001
Messages
38
Location
Lund
Re: Dödlin Invasion, ett sånt skräp (spolier)

Håller med om att den inte var någon höjdare.. men vad jag tyckte var dödslöjligt var när de äntligen hade lyckats få fram ett antivirus mot aliensarna och en av den säger:
"Hur ska vi få ut det i världen så att det sprider sig?"
*alla tittar bekymrat ner i marken.. nån sparkar undan en imagnär sten*
"Jag vet!", utbrister an av dem, "vi gör det som en gas som när den andas in av rymdvarelserna så blir de smittade och sen ska deras kroppar bilda mer gas så att det hela tiden blir mer!"
"Jaaaa vilken bra idé!!" skriker alla och entusiasmen är stor.
Alltså.. snacka om lättare sagt än gjort att konstruera ett sådant virus med de egenskaperna och på de 2 timmar som de hade på sig att göra det. "Jaa vi bygger en superstardestroyer och skjuter sönder aliensarnas gateway.. jaa.. varför kom vi inte på det tidigare" *sarkasm, sarkasm*

Slutet är så mesigt oxo.. allt hänger på att Cassy ska slänga sin förbannade ampull på marken framför leaderalienlukeperry.. och det fattar jag inte.. för det hade ju varit hur enkelt som helst för nån av de andra som står i ringen utanför att lobba in ett antal ampuller till luke och sen krossa några på marken hos sig.. sen hade aliensarna varit toast. Nä.. istället så måste de vänta på att trögcassy med inre aliensarkonflikter ska kasta sin ampull i golvet. Åhh.

Sen förstår jag inte hur gasen kan sprida sig över hela jorden bara för att de slängde lite gas i aliensarnas HQ. Som aliensare så hade man ju, när man fått nys om att saker o ting hade gått överstyr i HQ't nukat hela den basen med omkringliggande område.. bara för att slippa bli smittade (aliensarna satt på ledande positioner överallt i världen).

Idén med att det är samma människor men med annan lojalitet är inte helt orginell.. det återfinns både i t.ex X-files och i filmen "Puppet Masters".

Darth Makaron
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Dödlin Invasion, ett sånt skräp (spolier)

X-files? Har inte sett Puppet MAatsters.

Absolut det var så att man fick migrån på slutet, speciellt då jag bara satt och hoppades på aliens-snubbarna skulle vinna(dom vinner ju aldrig är det inte deras tur snart?).

"Våga vara dum!"
 

Makaron_UBBT

Veteran
Joined
8 Jul 2001
Messages
38
Location
Lund
Re: Dödlin Invasion, ett sånt skräp (spolier)

Ja, X-files... är det inte nåt liknande när de får in de där svarta maskarna (oljan) i kroppen? (de smittade ser fortfarande ut som människor förutom att deras ögon blir svarta lite då och då).

mig gör det inget om aliensarna förlorar.. men jag tycker att de ska förlora på ett trovärdigt sätt. Förresten.. i "The Arrival" så förlorar inte rymdvarelserna.

/Makaron Maul
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Dödlin Invasion, ett sånt skräp (spolier)

Ja just det, The Arrival är rätt hyfsad om jag inte minns fel. Men finns det inte en tvåa också? Vad händer i den?

Men alltså var det inte så att den där olje varelsen tog över kroppen och när den sedan lämnade kroppen dog värdkroppen?

"Våga vara dum!"
 

Makaron_UBBT

Veteran
Joined
8 Jul 2001
Messages
38
Location
Lund
Re: Dödlin Invasion, ett sånt skräp (spolier)

Men blev inte Mulder invaderad av oljevarelsen.. och överlevde? Fast den kanske inte hade fått ordentligt fäste i honom.. well.. jag minns inte riktigt turerna runt det där. Puppet Masters är i alla fall en film med liknande tema som dödlig invasion. I puppet master så gestaltas dock viruset av en jättstor flundra som suger sig fast på ryggarna (under kläderna) på sina offer och sen sticker upp en snabel i deras hjärnor. Tänk på det nästa gång ni fiskar flundra.. en av dem kan vara en alien med en elak snabel.. och vad gör ni dåååå?

Seriös Makaron
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Dödlin Invasion, ett sånt skräp (spolier)

Det har du nog rätt i, angående Mulder alltså. Och den Alex Kryzceck(stavnng?) blev väll också infekterad av den där olje-killen(eller tjejen).
Men i Puppet-Master så är väll det så att flundran tar över människan?...eller.

"Våga vara dum!"
 
Top