Nekromanti Döda skogen och urskogssänkan

Igos

Veteran
Hej!
Detta blir mitt första inlägg, registrerad som jag är för fem minuter sedan.
Jag har lite funderingar över det som rubriken nämner och undrar om någon kan hjälpa mig reda ut lite saker.

Om Urskogssänkan:

Ur Legender och Hemligheter (under rubriken Urskogssänkan):
"Öster om det heliga berget vid Nada finns en... ...djup sänka", "nere i sänkan finns en tät och fuktig urskog"

Ur Geografica Mundana:
"Söder om Nada reser sig ett barg som anses heligt av urinvånarna på Ashaslätten. Öster om detta berg finns en märklig sänka i vilkens botten det växer en tät urskog"

Ur Barbarer och Människofolk (under rubriken Sänkan):
Öster om det heliga berget finns en märkvärdig formation som består av en djup sänka" "Nere i sänkan finns en tät och fuktig urskog"

Om Döda Skogen:

Ur Legender och Hemligheter(under rubriken Döda Skogen):
"I västra Asharien, någon timmes marsch norrut från den befästa byn Philias, finns ett skogsparti som i folkmun kallas Döda skogen"

Om Andarnas Berg och "Det heliga berget" (för att göra klart att det handlar om samma berg:

Ur Asharien & Soldarn:
"Andarnas berg mitt ute på Ashaslätten är klassat som heligt av nomadfolket"

Ur Geografica Mundana:
"Söder om Nada reser sig ett berg som anses heligt av urinvånarna på Ashaslätten. Öster om detta berg finns en märklig sänka i vilkens botten det växer en tät urskog"

Ur Barbarer och Människofolk
(under rubriken Andarnas berg):
"Söder om den Ashariska staden Nada finns ett högt berg som anses som en helig plats"

Enligt kartan över Asharien och Soldarn ligger Andarnas berg en bit söder om Nada och Döda Skogen finns precis öster om berget, norr om byn Fort Philias.

Två frågor på det:
Är döda skogen och skogen i Urskogssänkan samma skog?
Finns det mer information om sänkan och/eller Döda skogen i någon annan bok?