Nekromanti Dålig Dag,,,

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Suck.. Igår så var det en riktigt dålig dag. Var spelledare i Eon.. första gången på mycket länge (ett antal månader), hade en helt ny spelargrupp och jag sög så förbannat..
Allså.. fick inte till någon inlevelse.. Beskrev allt halvtaskigt om ens det.. det blev en strid där inget hände.. fast den tog ändå ca 2 timmar.. *suck*..
Varför finns sådana dagar..

Hade lust att göra ett rituellt bål av mina rollspelsböcker.. men ändrade mig efter 3,2 sekunder.
Är det någon som har några goda råd att ge när man spelleder Eon eller andra rollspel.. (herregud jag har ju bara spelledit i ca 7-8 år)..
ARGHHHH Lucifers blasfemiska bak...

Dränker mina sorger i Amerikans Champange (Coca Cola)

Profeten från Norr
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Tja, alla har väl dåliga dagar. Det som brukar hjälpa är ju musik, man kan ta paus då och då för att få lte frisk luft... Tja...

/boddi
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bards song av blind gaurdian har tröstande verkan. :)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
In medias res

(först kan jag tipsa om den trevliga webbplatsen <a href="http://www.roleplayingtips.com">www.roleplayingtips.com</a>)

En sak jag hade tänkt testa när jag drar igång nästa fantasykampanj är att starta i handlingens mitt. Jag har sett detta tips på flera ställen och jag tror att det kan vara användbart. I stället för att starta med karaktärerna sysslolösa i en stad, eller ännu värre: med att försöka få karaktärerna att mötas och samarbeta, kan man helt enkelt börja med en actionscen. "Indiana Jones" filmerna brukar göra detta med stor framgång.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Metal Hjälper

Ja att lyssna på Heavy Metal och annan go musik hjälper ju avsevärt. Men.. *suck*.-- Alla andra (som spelade) mste ju trott att jag aldrig någonsin lett rollspel.

Nä efter det hela kändes det lämpligt med "Bolt thrower" fast "Manowar" är ju inte heller fel...
Hade på tal om inget "Nightfall in middle-earth" i bakgrunden under det långa.. och händelselösa stridspartiet.

Profeten från Norr
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jobbigt med sådana dagar !!

Det man kan gör är väll att man tar en paus. Eller om man skjuter upp spelandet, en dag eller nått. Eller så kan man låta nån annan vara SL.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Får checka

Får checka lite fler än BG. Förexten är Thorn och Iron Hill mina favoriter. (Om någon nu brydde sig /images/icons/wink.gif)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Lachtezan

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
58
Re: Metal Hjälper

Hmmm... Metal till fantasy? Vår SL spelar mest filmmusik (som ju trots allt är just stämningsmusik). Braveheart, Jurassic Park och Vangelis spelas ofta. Just Vangelis '1492' är allmänt känd som 'Dödsskivan'... Har någon RP, eller viktig SLP (som en RPs fästmö eller liknande), blivit dräpt så har oftast just '1492' spelats i bakgrunden. Varje gång SL sätter på just den skivan förbereder vi oss alltid för trubbel.


[color:red]Odi profanum vulgus et arceo</font color=red>
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Rhapsody

Jo de låtarna är mycket bra.. A dark Passage och Into the Storm är inte dåliga de heller.. (om man tänker på Nightfall skivan). Ananrs så är ju "Somwhere far beyond" ultrabra rakt igenom (förutom Queen covern)

Och självklart så lyssnar man på Metal till fantasyrollspel.. När det är fantasymetal.. och det är heroiska strider.,.

RHAPSOOOOOOOOODYYYYYYYYYY...

Profeten från Norr..
Är övertygad om Tolkiensällskapets skuld.
 
Top