Nekromanti Cyrus og (och) Gemini Gen.

panurg

Veteran
Joined
4 Aug 2000
Messages
65
Location
Norge
Det er et spørsmål (fråga) jeg må stille angående Cyrus: Er han så mektig at han kan kontrollere månen? eller var det bare ett håpløst forsøk (å åpne jernporten)?

Fakta: Markis Hymneus (Hymneus tyder møydom eller jomfruhinne på latin)reiste jernporten i år 8. Den kan bare åpnes under solformørkelsen som kommer i en 500års periode.
i år 280 så dødade Dantero, Cyrus utenfor Jernporten etter Cyrus hadde åpnet jernporten!!!
Var Cyrus en gud?
har jernporten flere svakheter?
burde Cell komme med en ny utgave av gemini,der de tar imot råd fra oss i forumet,system 0.s.v?

Ellers så synes jeg at Gemini er en kjempe bra idee, men det har mange mangler og feil. Systemet er også genialt men det er ikke ferdig,mener jeg!!!!

panurg
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
"Var Cyrus en gud?"

Nix. Vad jag vet så varken är eller var Cyrus en gud. Därimot är han möjligen en av de sk. "Mörkrets Arvtagare". Eftersom mörkrets teologi menar att det inte finns några gudar så kan ju varken Cyrus eller någon annan av Arvtagarna vara gudar.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,630
Location
Uppsala
<I>Eftersom mörkrets teologi menar att det inte finns några gudar så kan ju varken Cyrus eller någon annan av Arvtagarna vara gudar.</I>

Varför inte ? Är inte det roligaste med religion skogen av motsägelser ?
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Visserligen, men ingen som följer mörkret skulle ju ens komma på tanken att kalla ngn för gud, eftersom gudar inte finns enligt dem. Motsägelser kan vara effektfulla, men de måste kunna uppstå på ngt sätt också (t. ex. skulle inte en ateist kalla ngn han/hon beundrar väldigt mkt för gud, hur intressant det än vore).

/Horus - RIP Blümchen
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Isf gudar i den meningen att de är otroligt mäktiga, inte i den meningen att de har ngn slags rätt att styra ens liv. Att de sedan STYR ditt liv med sin makt är en annan sak...

/Horus - RIP Blümchen
 
Top