Nekromanti Cybertech och Automateld

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Re: Livvakter och sport

Visst, stylen är ju det viktigaste.
Tänk bara vad dina andra Sociala Elit vänner säger när dom ser dig UTAN livvakter ... dom tror säkert att du inte har råååd ... oj oj oj ..

Snart så står du utan vänner och bekanta .. på ruinens brant pga att du inte hyrde livvakter ...


...


Personligen har jag alltid haft det svårt att förstå varför "sociala elit" människor ska ut och "äventyra" som det nu heter ...

va fan, dom har ju redan allt dom behöver:



#1 Snygg Älskarinna (om inte - köp en)
#2 Snygg Bil
#3 Mer Droger än vad man kan göra av med.
#4 Snygg Fru (om inte - se #1)
#5 Snygg Lägenhet
#6 Cool vänkrets ...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Livvakter och sport

Hmm snarare hamnar man på ruinens brant om man hyr livakter, för det är dyrt (men, men jag ahr råd, som sagt =P)
och detta är min vänskapskrets, då våra SL är inriktade på direkta äventyr med TYP tidsgränser, det är inte så att man akn softa en vecka med polarna, inte... iaf här kommer den
en Gängmedlem
en Hacker
en f.d Officer
en Journalist
en Cybertechkille (han kan operrea cybertech helt bra)
och i denna krets sdå är det inne att ha Cybertech, jag skiter i vad övriga överklassen tycker med tanke på at ajg valt att spela min playboy som en macho utbrytarrebellen som hellre umgås med packet på gatorna(jag följer dock inte med dem på deras nattklubbar, utan föredrar de något dyrare...*snobb* och allt detta med inne är juh faktiskt upp till SL och Sp (spelare) att avgöra själva...) äsch nu kommer ajg inte på mer att påpeka

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Re: Rollspel och pengar(OT)

Sedan undrar jag också varför en playboy som är social elit behöver slashers?
Han har läst för mycket X-Men.

/Cernael - Wolverine rockar!
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
>Grejen är att cybertechpriserna inte är anpassade för rika överklassungar som sysslar med aktieverksamhet. Sådana >använder sällan cybertech, åtminstone inte stridsinriktad sådan.

Och gör dom det är dom nog designade för att se imponerande ut (*5-50 på priset) och in köpta på inne stället nr 1 (*1-3 på priset) se N2-196 sid 281

Undrar hur mycket guld graverade slashers kostar kanske ska lägger in några ädelstenar också ;)
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Re: Livvakter och sport

Jäpp, det håller jag med om...

Spelade en knäpp snubbe för ett tag sedan som var just Social elit och playboy och allt det där...
han tog droger och var uttråkad så han startade upp en liten detektiv-firma med sina två kamrater som han avlönade ur egen ficka...
Dessutom hade de en privatchaufför för limon...
Efter det enda spelarmötet hade min förmögenhet (som var ngn miljon från början) minskat till under 100K-strecket.
vi spelade dock bara en gång, men jag kan garantera er att har man en kille med mkt pengar så finns det sätt att snabbt som f-n göra sig av med dem, utan att övercybra sig och köpa massa vapen och sånt...

Jag ser det nästan som en skyldighet att om man spelar en person med massa pengar att göra mig av med dem om inte spelledaren ordnar detta på något sätt...för hur jäkla roligt är det egentligen när rollpersonerna har en sån jäkla massa pengar så de inte har ngn som helst anledning till att dra ut på äventyr.. Man har genom åren tröttnat på ursäkten "Vi gör det för att nu när vi redan har allt fattas bara spänning",,

Det är jäkligt kul och utmanande att spela personer som hela tiden får slita för brödfödan och som inte har råd med alla drömvapnen och drömdatorerna...


/Henning
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Cybertechpriserna är inte anpassade efter köparna, inte på det sättet att "Oj, det blev för billigt för överklassfolket".

Det var ju inte riktigt så jag menade /images/icons/smile.gif. Bara det att priserna ligger på en nivå som är dyr för vanliga medborgare och tämligen billig för överklassare...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Ignorant spelledare...

Ähm, möjligtvis skulle en överklasssnubbe nedlåta sig att umgås med gängmedlemmar och annat rövarpack, men _aldrig_ en från den sociala eliten. Så är det bara. De måste ju tänka på sitt goda rykte! Tänk om föräldrarna skulle upptäcka vilka typer som sonen umgås med, då skulle verkligen inbjudningarna till släktmiddagar bli färre...

Till din SL: Visst är det trevligt med spridning bland rollpersonerna, men de ska ju helst tillhöra samma sociala skikt annars blir det ju lite väl konstruerat och overkligt. De övriga rollpersonerna verkar ju passa ganska bra ihop, men en svinrik playboy från den sociala eliten är inte killen som springer runt och riskerar sitt liv i eldstrider. Han har inte tid till sånt då han har flertalet fagra flickor att underhålla... /images/icons/smile.gif

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Livvakter och sport

Exakt. Man måste ju ha ett mål i livet. Och det finns, som du säger, tjogtals med bra sätt att slösa bort pengar på utan att behöva nedlåta sig till sådana dumheter som cybertech.

/Emil
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Klassklyftor

Jag instämmer delvis... Det bör finnas en vettig förklaring till att dessa personer skall träffas, och hänga ihop..
Sen skall påpekas att jag har spelat i grupper där just sådana klassskillnader fanns, och det fungerade utmärkt, och skapar väldigt intressanta intriger. oftast när sådana samlingar har skett har dock spelledaren strikt kontrollerat så att det finns en anledning till att gruppen håller samman (läs: tvingas umgås) då vi annars hade splittrat gruppen ganska snabbt...


/Henning
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Rollspel och pengar

Har du högt färdighetsvärde i Unde Världen?

Antalen olagliga vapen man kan få tag på borde ju bero på hur olagliga och ovanliga de är, ett Prickskyttegevär är faktiskt ganska olagligt (tror jag) och man kan ju heller inte få någon licens för det (och man kan ej heller få licens för den jättefeta-megasuperduper-40pipiga-dubbelgatlingkulsprutan heller).
Antalet vapen man kan få tag på borde ju baseras på vad man har för färighetsvärde i UV, och även ammon baseras på det, man kan, i alla fall inte i Sverige, inte köpa ammo till ett vapen man inte har licens till.

/Seinet - tipsa alla Spelledare om detta!

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
I min spelgrupp kör vi:
Mkt kort: 1,2,3,4,5
kort:1,2,3,4
normalt: 1,2,3
långt:1,2
mkt långt: 1

Jag anser ämligrn att dett är ganska omöjligt att missa en enda kula i en automateld från tre meter...

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det är en jävligt bra idé.

SCORPION
you can't kill them all...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kan vara en god idé, men man träffar fortfarande för ofta. Kanske detta istället?

Mkt kort: 1,2,3,4.
Kort: 1,2
Normalt: 1
Långt: 1
Mkt långt: 1

Eventuellt en mer träff på normal, kort och mycket kort.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Okej då

Mkt kort: 1,2,3,4
kort: 1,2,3
normalt: 1,2
Långt: 1
mkt Långt: 1

Låter faktist lite bättre

En liten fråga: varför just namnet Ripperdoc

SCORPION
You can't take them all
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Skorpiner är djur som dödar sina offer genom ett enda anfall, de dödar brutalt och hänsynslöst och på ett sätt som gör att offret plågas...

Jävla synd att jag är SL!!!

Scorpion
you can't take them all
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag anser ämligrn att dett är ganska omöjligt att missa en enda kula i en automateld från tre meter..."

Det verkar som att du antar att målet står helt still och låter sig bli skjuten som om han vore någon annan Mahatma Ghandi eller nåt. Jag ska avslöja en hemlighet: de flesta står inte still och låter sig bli skjutna, speciellt inte på tre meters håll. Tre meters håll är det avstånd man inte vill ha den lede fi. Visst, målvinkeln är bra mycket större, men vinkelrörelsen är också bra mycket större. Men faktum är att det är på tok för nära och risken är alldeles för stor att han går in i närstrid. Och skulle han gå in i närstrid är dina händer upptagna med tre kilo kpist...

Om man nu är så dum (jo, jag menar det - det här uppträdandet att tömma magasinet i fienden när han är tre meter bort tyder jefligt mycket på eldpanik, och i så fall är det fullt förståeligt att man missar med nästan allt) att man möljar jävel mot ett mål och man vill få så många kulor som möjligt i ett och samma mål, håll dig på ca tio meters håll. Han kommer inte åt dig och målvinkeln är rätt lagom.

Och om du inte tror på mig, betrakta detta intressanta faktum: i Vietnam-kriget gjorde amerikanerna av med ca 50000 (femtitusen) kulor per bekräftad död fiendesoldat.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Inte om man trampar på den med en trevlig armékänga. RipperDocs binder för övrigt fast folk vid plastbord och skär upp dem för att undersöka innehållet. Eller sliter av folks cybernetiska armar när de minst anar det.

/RipperDoc - seriös?

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top