Nekromanti Cyberpunk på frammarsch?

Max Raven

T12-kultist
Känns som att det är många cyberpunk-rollspel på gång nu. Blir 2014 cyberpunk:ens år månne? :gremsmile:

Jag hoppas det. Har aldrig fått chansen att sätta mig in i ett riktigt cyberpunk spel, så det vore coolt om den genren växte så att det dök upp ett spel i genren som det är lätt att hitta spelare till i den lokala spelföreningen.

Kanske, i alla fall i liten skala. Cyberpunk är ju dock lite retro, och retro är ju inne.

Vilka är de stora cyberpunk titlarna, och hur ser framtiden ut för dem? kommer de växa, eller ersättas?

Har inga faktiska belägg för det, men det är väl bara Shadowrun som kan kallas "stort"? Resten är väl småtitlar numera?

Arfert said:
Har inga faktiska belägg för det, men det är väl bara Shadowrun som kan kallas "stort"? Resten är väl småtitlar numera?

Jag håller med...

Max Raven said:
Känns som att det är många cyberpunk-rollspel på gång nu. Blir 2014 cyberpunk:ens år månne? :gremsmile:

Fördel: Om många efterfrågar cyberpunk så kommer de förhopppningsvis kunna övertalas att spela Rotsystem.
Nackdel: Om många cyberpunkspel släpps kommer många att köpa andra cyberpunkrollspel än Rotsystem =)

Eftersom jag är lite I-or av mig just nu så tänker jag att cyberpunkvågen väl blåser över lagom till att Rotsystem kommer ut...

krank said:
Eftersom jag är lite I-or av mig just nu så tänker jag att cyberpunkvågen väl blåser över lagom till att Rotsystem kommer ut...
Nja, i världen i stort så vet jag inte... Tänkte mest spel som är på gång. :gremsmile:

Bassejr said:
Vilka är de stora cyberpunk titlarna, och hur ser framtiden ut för dem? kommer de växa, eller ersättas?
Personlig åsikt, här:

Rollspel
Shadowrun (datorspelet ger nog bra dragkraft)

Cyberpunk 2020 (datorspelet kommer nog ge bra dragkraft, utöver det trailern gett)

i Sverige
N:X - Nytt Neotech, så det kanske kan attrahera nya spelare. Verkar vara lite neoCyberpunk (eller nåt) - mer moderna grepp oavsett. Bättre illustrationer än 2? Awesome värld? Hoppas hoppas. :gremsmile:

Rotsystem - Retro-Cyberpunk + Postapokalyps känns som något som folk kan gå med på.

Datorspel
Deus Ex - nu är HR gammalt visserligen, men the Fall släpptes i år. Kanske något mer på gång.

Remember Me - Verkar coolt.

Shadowrun Returns: Kort, men verkar som ett bra, lite billigare spel som kanske kan vara populärt. :gremsmile:

Watch Dogs: Kommande. Kan vara en hit.

Övriga spel
Netrunner - verkar gå bra.

Interface Zeros nya edition kommer också ut snart. Jag spelar i ett spel som använder beta-reglerna just nu och det rockar! :gremlaugh:

Back