Nekromanti Cyber i NX

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Eftersom vi börjar närma oss slutet av manusarbetet har vi kommit till elefanten i rummet - det enorma cybertechkapitlet.

Det är värt att notera några skillnader för cyber i NX:
- Biotech och cybertech är ofta integrerat i samma implantat, men det kallas generellt cybertech. En del saker kan göras helt med biotech.
- Cybertech kan ofta moddas med nya "makron", eller mjukvara. Mjukvara låter en dra nytta eller ändra beteendet på en hel del cyber.
- Cyberpsykos finns kvar men det är inte den enda nackdelen med cybernetik

Min fråga till er är - vad för cyber, som INTE var med i tidigare Neotech, tycker ni vore viktig att ha med i NX? Något som saknades? Ta gärna ut svängarna!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Jag tycker att Full body conversions är lite underutnyttjat och med de gamla reglerna väldigt meckigt.

Med FBC menar jag då att man i princip bara behåller hjärnan och att allt annat är utbytt.

Också, finns det någon fördel att vara Pure, dvs inte ha någon ctech alls?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Marco Behrmann said:
Jag tycker att Full body conversions är lite underutnyttjat och med de gamla reglerna väldigt meckigt.

Med FBC menar jag då att man i princip bara behåller hjärnan och att allt annat är utbytt.

Också, finns det någon fördel att vara Pure, dvs inte ha någon ctech alls?
FBC är ju är ju rätt meckigt :gremsmile: Och löjligt dyrt. Det fanns ett cyberkit i N2 som till stor del innebar ett FBC. Men vi ska ha med något liknande, och om det går göra det mindre meckigt. Men inte billigare, snarare tvärtom!

Det finns fördelar med att vara pure, definitivt. Dels har vi regler för hur man riskerar bli upptäckt vid scanners, och vilken nivå av cyber man får bära i vilka zoner. Dels så utgör det en underhållskostnad att vara cybrad. Att cybra sig är att bli skuldsatt, på ett eller annat sätt, och att förhoppningsvis inte få påhälsning av REPO men!
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Några kul grejer jag har plitat ner i idédokumentet, som exempel:

Inbyggt syrgasförråd eller syrgasgenerator (från vatten), med hjälp av respirocyter.

Ryggmärgsrecorder: En utveckling av N2s autonoma iterator - nervsignaler som passerar ryggmärgen kan spelas in, filtreras och spelas upp igen. Så om man gör en riktigt cool tae kwan doe spark så kan man spela in den och spela upp den igen. Dessutom kan man dela den på Lagren (nätet). Om man dör eller blir medvetslös så kan recordern fortsätta skicka signaler till kroppsdelarna (tills dess att blodet är för syrefattigt för att fortsätta).

Elektromagnetisk fältsensor i handen: Detta är en vidareutveckling av primitiva magnetimplantat idag. Med handen kan man upptäcka metall, känna elektriska strömmar eller följa spår och rörelser i de trådlösa datasändningarna.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
RipperDoc said:
Ryggmärgsrecorder: En utveckling av N2s autonoma iterator - nervsignaler som passerar ryggmärgen kan spelas in, filtreras och spelas upp igen. Så om man gör en riktigt cool tae kwan doe spark så kan man spela in den och spela upp den igen. Dessutom kan man dela den på Lagren (nätet). Om man dör eller blir medvetslös så kan recordern fortsätta skicka signaler till kroppsdelarna (tills dess att blodet är för syrefattigt för att fortsätta).
Fett! Kan man även ladda ner andras inspelningar och plugga in i sin egna recorder? ("I know Kung Fu")
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Sereg said:
Fett! Kan man även ladda ner andras inspelningar och plugga in i sin egna recorder? ("I know Kung Fu")
Jag tolkar det bara som en serie med rörelser. Om du är helt otränad eller inte beredd lär du antagligen tappa balansen om du saknar grundutbildning. Eller?

Typ som en avancerad spasm. =)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Marco Behrmann said:
Sereg said:
Fett! Kan man även ladda ner andras inspelningar och plugga in i sin egna recorder? ("I know Kung Fu")
Jag tolkar det bara som en serie med rörelser. Om du är helt otränad eller inte beredd lär du antagligen tappa balansen om du saknar grundutbildning. Eller?

Typ som en avancerad spasm. =)
Ja, rimligen kan man ladda ner andras, men som Marco säger så är det ju mer än bara rörelsen som behövs för att man ska bli duktig på kungfu!
 
Top