Nekromanti Creature Collection

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Skulle bara vilja säga till alla som spelar eller kommer att spela D&D 3E att kolla in den här boken (Creature Collection) som bygger på det fria D20 systemet. Här finns inga varelser som ni har sett förut precis, så var inte rädda för att det skulle bli dubbelt med orginalet Monster Manual. Vad finns då för varelser i den här? De flesta har en ganska kuslig känsla, mycket har förvrängts i "default" världen (fast jag skulle vilja påstå att det är lätt att placera in monstrena i vilken värld som helst). Ett antal odöda som är ruskigt bra: Unholy child, The Unhallowed (flertal). Sedan finns det magiska djur som Emperor Stag, motsvarande skogens väktare i en hjort. Eller Dweller at Crossroads som i praktiken är en mystisk person vid vägskäl som kan upfylla önskningar för ett visst pris... Forsaken Dwarves, Forsaken Elves, ett par drakar, häxor, ratmen (flertal), golems, gorgons... totalt över 200 nya varelser som gör boken väl värd sitt pris. Det finns även en kort introduktion till "default" världen Scarred Lands och en överblick över dess gudar. Mer info finns på <a href="http://www.swordsorcery.com">Sword & Sorcery Studios</a>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
vet du om/när den kommer till svenska butiker?

chrull
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Hmmm....varelser som jag aldrig sätt någonstans?

"golems, gorgons"

Låt mig se....har jag inte sett dem i varelse/monster-moduler till både DoD och Rolemaster *bläddrar* Japp...det har jag visst sett...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Hmm jag tror han främst syftar till D&d och inte till rolemaster och dod... Dessutom så finns det i d&d ett gäng olika golems... för tillfället bara fyra, men i förra manualen var de lite fler...

chrull
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Precis, som chrull säger så finns det -olika- golems, -olika- gorgons. Klart att man kan hitta på nya varianter själv, men oftast inte lika bra som spelutvecklarna.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag vet inte om jag är så förtjust i 5 olika varianter av Gorgoner t.ex. eller 10 olika golems

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Gorogner vet jag inte om jag vill ha fler.. men golems blir bara roligare... kött, metall, lera, sten ... odöda, dockpr, ben, glas... vad är det mer för några som finns?

chrull
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
269:-
Fast de har en rea eftersom de nyss öppnade, 25%, så det vart ju inte mer än 200 =)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
ARGH! ... köp en till mig och faxa! :o) nej.. jag får nog ta en tripp till trad imorgon... :o)

chrull
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Riddaren: Var och en efter egen smak, det är förståss upp till dig om du inte vill ha den. Men det finnd tillräckligt många andra roliga varelser i den här boken :)
Chrull: I Creature Collection finns: Bone, Copper, Lead, Mithril (huga, farlig!), Silver, och Wood Golem. 6 stycken alltså.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Visst är det var och ens smak...men det är ju enklare att hitta på dussin nya varianter av Golems än helt nya monster.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Helt rätt, fast så gör ju alla som ger ut rollspel. Precis som att göra varianter av alver som rollspels karatär iställer för att hitta på nya raser... osv.
Nu är det är ju inte golems och gorgons som gör den här boken så häftig, utan alla andra mysko varelser :)
 
Top