Nekromanti Cold City-recensionen

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
På grund av begränsat utrymme i min recension av Cold City fanns det ett par saker jag inte hann gå igenom och som jag gärna vill utveckla en aning.

Till att börja med är detta version 1.1 som jag har recenserat. Skillnaden mot första utgåvan är att denna version även innehåller all text från det som tidigare har släppts som Companion. Det innebär mer bakgrundsmaterial, speciellt om platser utanför Berlin och om ett antal mer eller mindre hemliga organisationer. Reglerna är också uppdaterade, men det nya regeldokumentet finns att ladda ned från hemsidan för den som har den tidigare versionen. De nya reglerna är betydligt bättre, speciellt när det gäller hur konsekvenserna av strider hanteras.

Tyvärr är omslaget betydligt fulare i denna version. Skillnaden är att loggan ligger snett över sidan, men detta rubbar hela symmetrin. Baksidan är också förstörd av ett gäng blurbar, och ryggen är inverterad färgmässigt. Cold City 1.0 är ett av de snyggare spelen jag har sett när det gäller omslag (men enbart det!), med vit text på svart bakgrund och snygga blodstänk i övrigt, men det har verkligen förstörts i den nya versionen.

Men det är ett ambitiöst spel som känns väldigt komplett, och det lockar till spel.
 
Top