Nekromanti Cogito ergo doleo

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
<big><font size=+2 face="Brush Script BT">"Cogito ergo doleo"</font face=brush></big>
"jag tänker, alltså är jag deprimerad"


Jag funderade lite härom dan och kom på en sak: vore det inte tufft att göra ett typ roll/konfliktspel om antikens rom? Spelarna spelar typ uppsatta killar i senaten, som försöker spela ut varandra genom listiga intriger, hyrda lönnmördare, offer till gudarna osv... samtidigt som de i senatens sammanträden måste le mot varandra, hälsa artigt och endast ge hot i underförstådda meningar. Slutmålet skulle då vara att bli Caesar eller nåt (inte så insatt i romersk historia). Vad sägs om idén?
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,060
Location
Linköping
Det borde kunna gå alldeles utmärkt och bli spännande. Det finns ett intrigbrädspel vid namn ''Republic of Rome'' som behandlar ungefär det temat. Man blir dock inte caesar utan syftet är att samla mest status utan att Rom går under, en kul effekt - om Rom går under vinner ingen. Jag har själv funderat på någon dylik kampanj i Terra Draconis (som ju bygger på det romerska samhället) eller ett LinConäventyr.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Undertecknad har faktiskt kommit en bit på ett sådant spel. Räknar dock inte med att det blir klart förrän tidigast till sommaren nästa år. Har några andra projekt som ligger före i kön...

(Nyfikna håller ögonen öppna, ser till att prenumerera på Legend Hobbyspels utskick samt läser mellan raderna... :gremwink:
 
Top