Nekromanti Codex nr 007

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Gluttar lite på nya Codex och förutom att jag som indoktrinerad rollspelare tycker att just denna drog har för mycket avsaknad i tidningen (i jämförelse med datorspel). Så inser jag att det krävs sådant för att locka mer läsare.
Om man tittar inne i tidningen så undrar jag dock om det inte borde vara på tiden att lufta upp den en aning. Artikeln om Midgård var bra men ack så jobbig att läsa. Den skulle fungera på tre sidor med lite mer bilder (kanske en karta över midgård) och luft mellan tecknen (och lite större typsnitt). Dessutom var Phobia intervjun något svårläst eftersom vissa av namnen skrivits med ofeta typsnitt. Men annars var den nya Layouten (särskilt på nyhetssidan) mycket bra och man fick upp en klar struktur som gjorde allt mer lättläst.
Men varför VARFÖR är Orko på framsidan. Jag vet att bilden skall locka läsare men Hallå. Denna bild tycker jag är riktigt ruskig. Möjligtvis så kan jag förstå att en He-Man fantaiker skulle tycka om den men annars Njae..
Oki den är från Final Fantasy men borde det inte finnas någon bättre bild. För lockar verkligen Orko läsare fortfarande.
Sedan är jag lite kritisk till den oljiga/tigerfärgade loggan.
Men annars mycket snygg och jag vet att redigerarna helt säkert fått magsår av den.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Fegt. Vill också ha nya nummret. Hoppas på imorgon då.

/Andreas - hoppas för övrigt att tidningen skickats till rätt adress, flyttade ju för tre månader sedan.
 
Top