Nekromanti CoC - Dreamlands (?!)

G

Guest

Guest
Greetings gentlemen

Asså asså ... Hur sur blir man egentligen när man har gått och hostat upp surt förvärvade pengar för CoC-regelboken bara för att mötas av en total avsaknad av metafysiska resonemang - grrrrr.
Asså asså, "Dreamlands" nämns flera gånger, men INGENSTANS i boken förklaras detta, inte ens med en ynka mening - grrrrr.

Humm humm - Jag känner mig aningen besviken och känner liksom inte för att gå o köpa en hel bok till bara för att få veta vad det hela handlar om. Hur som helst, det vore trevligt om någon insatt person kunde ge mig en liten överblick rörande detta mystiska Dreamlands. (typ var, när, hur, varför...)

Tack på förhand - Pendergast

"World building is possibly one of the finest and hardest artforms there is"
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Dreamlands är den "fantasyvärld" man kan nå via drömmarna. Platsen (?) skildras bl.a. i novellerna "The Dream-Quest of Unknown Kadath", "The Silver Key" och "Cats of Ulthar".

The Complete Dreamlands
A sourcebook for Call of Cthulhu

We all dream. For some, dreams can become reality. The Complete Dreamlands provides everything needed for Call of Cthulhu investigators to travel down the seven hundred steps through the Gates of Deeper Slumber and into the realm of dreams. Includes a travelogue of the dreamlands a huge gazetteer, dreamlands character creation rules over thirty prominent NPC's, over 60 monsters who dwell within the dreamlands, descriptions of the dreamlands gods and their cults, two adventures to help jump start a dreamlands campaign, and a fold out map of the Dreamlands.



http://www.algonet.se/~enda
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Ööhh... Låter konstigt... Vilken utgåvan har du? Jag har den femte och där tillägnas Drömlandet ett litet eget kapitel.

Jag har faktiskt inte riktigt 100% koll på vad Dreamlands är. Men jag kan ge mig den på att det är ett ganska flummigt place...; )

/Liner
 
Top