Nekromanti Civilization (Avalon Hill)

Elathon

Veteran
Joined
24 Mar 2002
Messages
3
Location
Örebro
Någon som vet var man skulle kunna hitta och köpa detta?
Även Advanced Civilization är intressant!

/jonas
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Nepp, för att jag har aldrig varit ute efter det=)
Men kolla på internet eller på deras hemsida efter det så kanske du kommer att hitta det :gremlaugh:
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
På någon begagnat-sajt, och var beredd att betala 1500:- eller mer. Att inte köpa Advanced är en ett stort misstag såvida man inte kan vara lite olaglig och kopiera de extra korten.

/Henrik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
På någon begagnat-sajt, och var beredd att betala 1500:- eller mer.
Holy f**k! Jag tror jag ska anlita en vakt som vaktar mina Civ (två vanliga (vill kunna köra imperial), en advanced).

Att inte köpa Advanced är en ett stort misstag såvida man inte kan vara lite olaglig och kopiera de extra korten.
Håller med. Advanced är en av de få lyckade brädspelsexpansioner jag sett. Det är samma spel som tidigare, men man har strömlinjeformat några av flaskhalsarna och löst en del onödiga diskussioner. Det är dessutom bättre variation.

Glöm dessutom inte att köpa expansionskartan, den gör det lite svårare att eliminera spelare helt.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Advanced är en av de få lyckade brädspelsexpansioner jag sett

Vad får man för sina peningar i realiteten av Advanced egentligen? (Har aldrig sett expansionen)

/Alexander Gyhlesten
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Om jag minns rätt:
Ny regelbok som även innehåller lite speltipsartiklar (typ: så här spelar du Kreta) och regelvarianter.
Ny AST/plats för handelskort.
Nya handelskort/katastrofkort. Att märka är att alla valörer har två olika varor (Hide/Ochre, Iron/Papyrus, Salt/Timber, Grain/mummel, Wine/Cloth, Silver/Bronze, Spice/Resin, Gems/Dye, Gold/Ivory) samt att alla katastrofer nu har brun baksida (i stället för den röda baksidan som icke bytbara katastrofer har i original-Civ).
Nya advances. Att märka här är att det dels finns tillräckligt med advances till alla samt att det finns en femte advancekategori (tror Religioner är den femte - de andra är Arts, Crafts, Science och Civics).

Jag tror det är allt. Det är möjligt att jag missat något eftersom jag aldrig ägt det själv, jag har bara varit med i föreningar som ägt det.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Oj, det var inte lite grejer man fick för slantarna där inte. Inte undra på att folk tycker den är bra - Det här är ju en RIKTIG expansion. Cities and Nights of Catan gjorde något liknande för Settlers, men kändes inte helt på något sätt.

Ny regelbok som även innehåller lite speltipsartiklar (typ: så här spelar du Kreta) och regelvarianter.

Första gången gänget här på internatet skulle dra ihop till en match Diplomacy följde vi slaviskt alla de råd man fick i regelboken för de olika länderna så det kändes som att man spelade Yatzy med riggade tärningar hela tiden, fast lite skoj var det när en kompis gjorde något våghalsigt: Han flyttade sina armeér utan att kika i boken :gremwink:

Öh... ja, han förlorade väll först - Men han var modigast iaf. :gremgrin:

/Alexander Gyhlesten, liten sugen på dippy
 
Top