DoD [Chronopia] Innehåller åtta sidor i färg om Ereb Altor!

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Jag gissar att det är så enkelt som att fans tjatade om att de ville ha ereb.
Var tjatades det på den tiden? Var det på Target Games forum? Vet någon adressen dit så att det går att kolla om det finns något arkiverat på Wayback machine? Det finns ingen hemsideadress angiven i Altors baksida vad jag kan se.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
På svenska rollspel står det
I en mycket senare tryckning, troligen runt 1998, adderades ett kortare avsnitt om hur Chronopia ska hanteras i kampanjvärlden Altor. Tidigare hade staden fungerat som en fristående spelvärld men som i och med modulen Altors baksida placerades på gränsen mellan kontinenterna Pandaros och Jargal.


På Goodreads hittar jag att utgåvan 1994 har ISBN-nummer 917898288X. Har din samma?

Noterar fö av boken inte finns i LIBRIS, vilket innebär att antingen skickade ÄS inte in pliktex till KB, eller så samlar den damm bland okatalogiserat tryck.
Ja min har samma ISBN.

Tack för hänvisningen till texten på Svenska rollspel. Jag läste bara om upplagorna högst upp på sidan medan informationen om den tredje upplagan finns längst ner. Så jag läste visst också snabbt men slarvigt!
 
Last edited:

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Ja min har samma ISBN.
Intressant.

Jag har mejlat till KB och frågat om de vet något om denna mystiska utgåva som du äger. Två saker 1) det är deras skyldighet att svara på mitt mejl, 2) deras service bygger på en sovjetisk modell, och en kan därför inte räkna med någonting. Men får jag ett svar som innehåller något substantiellt så postar jag det här.
 
Last edited:

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Var tjatades det på den tiden? Var det på Target Games forum? Vet någon adressen dit så att det går att kolla om det finns något arkiverat på Wayback machine? Det finns ingen hemsideadress angiven i Altors baksida vad jag kan se.
Jag hittade Target Games-forum nu. Det verkar som att en liten del finns sparat på Wayback machine:
https://web.archive.org/web/19970726095304/http://www.target.se/webboard/dod/messages/7505.html
https://web.archive.org/web/19970726095122/http://www.target.se/webboard/dod/messages/7508.html
1645617738754.png
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
En sak att ha i åtanke: det fanns åtminstone fler världsböcker till planerade efter Altors Baksida (minst två, även om jag har minne av att det var tre). Tanken var ju att Frostviddernas härskare och Drakarnas söner också skulle släppas, men det blev aldrig någonting av med det. Troligen för att utgivningen inte heller höll och Target var på väg mot graven.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,060
Location
Stockholm
En sak att ha i åtanke: det fanns åtminstone fler världsböcker till planerade efter Altors Baksida (minst två, även om jag har minne av att det var tre). Tanken var ju att Frostviddernas härskare och Drakarnas söner också skulle släppas, men det blev aldrig någonting av med det. Troligen för att utgivningen inte heller höll och Target var på väg mot graven.
Nu vill jag veta om några kladder för dessa produkter finns kvar någonstans o om man kan få ta sig en titt på dem
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
Nu vill jag veta om några kladder för dessa produkter finns kvar någonstans o om man kan få ta sig en titt på dem
Gissar på att de inte var färdigskrivna, men troligen outlineade. Med största sannolikhet var det väl Johan Sjöberg som skrev dem och Stefan Ljungqvist som stod för koncept och projektledning som för de andra böckerna. Så det är nog bara hos dem eventuella saker finns - men gissar att de är förlorade för tidens tand.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Gissar på att de inte var färdigskrivna, men troligen outlineade. Med största sannolikhet var det väl Johan Sjöberg som skrev dem och Stefan Ljungqvist som stod för koncept och projektledning som för de andra böckerna. Så det är nog bara hos dem eventuella saker finns - men gissar att de är förlorade för tidens tand.
Då får vi skriva dem tillsammans här på wrnu
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,060
Location
Stockholm
Gissar på att de inte var färdigskrivna, men troligen outlineade. Med största sannolikhet var det väl Johan Sjöberg som skrev dem och Stefan Ljungqvist som stod för koncept och projektledning som för de andra böckerna. Så det är nog bara hos dem eventuella saker finns - men gissar att de är förlorade för tidens tand.
allt finns en damig diskett samling, på gamla Word 98 filer.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Jag är för lat för det!

Men jag har massor med tankar mentalt för dem - och jag kommer förstås att förverkliga dem i Altors Vidder istället. För det kräver mindre anstränging än att skriva det. :p
Gott nog :) Älskar förresten att du dammade av det gamla "Draksådd" från Sinkadus 38 till Fadarimepisoderna
 
Top