Nekromanti Chornicles som film

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Ja, det är väl ett evigt cirkulerande rykte?. Inte för att jag hört nåt nytt om den. Mer än att Nisse G(ullriksson) och
Herr Bergting var involverade i det hela, samt att nåt amerikanst företag höll på med pre-produceringen av den. Men
den borde nog ha gjort sig bra som film tror jag, även om spelet sög. :gremsmile: Vad tror ni?

[ Mvh Jonas Carlsson - http://www.carnalgrief.net ]
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Ja, det är väl ett evigt cirkulerande rykte?. Inte för att jag hört nåt nytt om den.</I>

Den låg i "development hell" senast någon hörde. Det händer att filmer kommer ut därifrån så småningom - Batman låg fast i det stadiet i nästan tio år, och Spindelmannen-filmen har varit där nästan lika länge nu - men i och med att Target dumpade produktionen av produkter kring licensen så minskade väl chansen att den nånsin blir gjord rätt avsevärt.
Jag såg fö ett animerat storyboard (3 bilder/sek) på inledningsscenen för ett antal år sedan. Förmodligen det närmaste den har kommit en film ännu.

<I>nåt amerikanst företag höll på med pre-produceringen av den.</I>

Edward Pressman - samma folk som gjorde Judge Dredd-filmen, vilket inte direkt verkar lovande, men de har gjort bättre ifrån sig på andra projekt.

--
Åke
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Ingen potential, fan.. tänk dig Hellraiser in space (iofs i hellraiser 4, men det är så lite så..) med lite alien
inblandat i det hela samtidigt som ett stänk av fantasy finns med.. .UNDERBART som film.. *scary*


[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det är JD:s fel...

...tror jag. Eftersom Judge Dredd floppade stenhårt blev entusiasmen över Mutant Chronicles-filmen väldigt dämpad.

Trist, det hade varit väldigt roligt att se den.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 
Top