Carla the bountyhunter

PerW

Veteran
Joined
7 Jan 2021
Messages
54
Hej,

Kollar på svt play, Dejtingsvindlaren och där är en hårdhudad kvinna som skulle vara intressant att ta inspiration från till en rollspelskaraktär.

Vad hittar ni inspiration till era rollkaraktärer? Från personer i er omgivning och/eller karaktärer från dokumentärer/filmer/TV-serier?

Jag tar gärna drag av någon i bakantskapskretsen eller kretsen precis utanför. Någon man sett lite mer än på TV. Då får jag med nyanser som annars går förlorade genom rutan.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,168
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Gud jag har genom åren tagit inspiration av allt man kan föreställa sig...

karaktärer från film, tv, serier, dataspel, rollspel och böcker, personer från dokumentärer och nyhetsklipp, bilder på pinterest, folks instagram-konton, anekdoter jag hört, historiska personer, folk jag träffat, folk i min bekantskapskrets, youtube-konton, flashback-konton, fuckin' arkeologirapporter...ofta är det en mix av olika element, som tillsammans skapar en gnista som blir till en flammande låga av inspiration.

På senare år har jag ofta, men inte alltid, utgått från bilder. Jag hittar en bild på en karaktär jag verkligen gillar, ofta utifrån vissa förutfattade idéer om vad jag vill spela, och sedan utifrån intrycken och känslorna jag får av den bilden spånar jag vidare och fleshar ut konceptet.
 
Last edited:

PerW

Veteran
Joined
7 Jan 2021
Messages
54
Gud jag har genom åren tagit inspiration av allt man kan föreställa sig...

karaktärer från film, tv, serier, dataspel, rollspel och böcker, personer från dokumentärer och nyhetsklipp, bilder på pinterest, folks instagram-konton, historiska personer, folk jag träffat, folk i min bekantskapskrets, flashback-konton...ofta är det en mix av olika element, som tillsammans skapar en gnista som blir till en flammande låga av inspiration.

På senare år har jag ofta, men inte alltid, utgått från bilder. Jag hittar en bild på en karaktär jag verkligen gillar, kanske utifrån vissa förutfattade idéer om vad jag vill spela, och sedan utifrån intrycken och känslorna jag får av den bilden spånar jag vidare och fleshar ut konceptet.
Jag håller med om det till stor del. Ibland vet jag inte var tankarna kommer ifrån dock.
 
Top