Nekromanti Call of Cthulhu - the movie

Targon

Hero
Det är möjligt att saken varit uppe tidigare, men jag tar risken:

Någon som hört talas om eller kanske till och med sett H.P. Lovecraft Historical Societys filmprojekt The Call of Cthulhu, en helt ny stumfilm (jepp!) som tydligen haft premiär i år. Efter att ha kollat in trailern så är jag övertygad om att det är en riktig skitfilm. Om någon hade påstått för mig att det i själva verket är den officiella karnevalsfilmen till lundakarnevalen 2006 så hade jag utan vidare trott vederbörande. Någon som har några andra synpunkter med potential att rubba mina djupt negativa förväntningar och förvandla dem till galet dreglande entusiasm?

Här är länken till filmens hemsida. Trailern hittar ni här.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det ser ut ungefär som Plan Nine From Outer Space tycker jag. (Det är inte ett gott betyg om det är någon som undrar.)

/tobias

Arfert

Facit
sjukt snygg affisch har dom i alla fall ... och jag tycker det såg coolt ut... lite som gamla Nosferatu... synd bara att den är filmad med videokamera.. men det är en kostnadsfråga antagligen.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Folket här tycks i alla fall uppskatta den. Vet inte hur betryggande det är, men det tycks i alla fall som om en hel del personer på en sida som befolkas av samma sorts människor* som denna gillar den.

<font size="1">*galningar</font size>

Arfert

Facit
jag blir mer och mer positiv faktiskt.. verkar vara gjord med känsla för detaljer.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ja, jag delar ju inte Targons farhågor, åtminstone inte i lika hög grad. Det otroliga överspelet är ju trots allt väldigt stumfilmsartat, och det är väl så den är tänkt? Så länge man accepterar att det är pastisch tror jag att den går utmärkt att se.