Nekromanti Caiisk tideräkning & kalender...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Eftersom att Cai var ett land så borde de haft en speciell tideräkning & kalender... hmm... det finns liksom tre att välja på, Colonisk, Kyrklig Jargisk och Asharisk... vilken? /images/icons/wink.gif

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Akpilos

En liten rättelse är nog på plats. Riket hette Akpilos, det är en ö och en bukt vari rikets huvudstad låg som heter Cai respektive Caibukten.

- Antonio
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Akpilos

Okej, men... vilken tideräkning?? /images/icons/wink.gif

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Akpilos

Jag skulle tro att denna högkultur hade en egen tideräkning, som spelledaren kan uppfinna själv. Kanske räknade de tiden efter det att solen, enligt deras legender, gick upp för första gången?

- Antonio
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Akpilos

Skulle tippa på att Nanórgona (faen, jag vill att han skall heta Nanorgana) hade en egen liten tideräkning uppkallad efter sig själv eller nåt i den stilen...

- Ymir, diggar Nanórgona
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Akpilos

Nanórgona var väl inte kung eller något sådant, så... hehe... varför skulle han ha det? *använder nog colonisk tideräkning... har för dålig fantasi för att hitta på nya namn till saker och ting*
Han var ju bara en ondskefull liten typ...
*typ*

*har börjat skriva om Nanórgona! Todihoo! Får hoppas att Neogames, mot all förmodan dock, tycker att den är bra så att den blir släppt* /images/icons/laugh.gif


[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Akpilos

Inte kung? Tja, i min kampanj har jag iallafall spikat att han var landhärskare av Akpilos och oinskränkt herre över Cai. Tills hans experiment gick för långt och drakarna förintade hans rike i syfte att hindra honom från att till fullo förstå de hemligheter han hade uppdagat.... *le mystiskt*

- Ymir, har som sagt var Nanórgona som "ärkeskurk" i sin kampanj...
 
Top