Nekromanti Bryr sig inte Mac-människor om...

G

Guest

Guest
Re: Det finns många förklaringar

Hmm, om inte pengarna är ett "problem" så föreslår jag att pröva att uppgradera framförallt xp men även 2000 till 2003, det enda problemet är att det tar ett tag att ställa in datorn till det man vill ha den till.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,579
Re: Det finns många förklaringar

Hmm, om inte pengarna är ett "problem" så föreslår jag att pröva att uppgradera framförallt xp men även 2000 till 2003, det enda problemet är att det tar ett tag att ställa in datorn till det man vill ha den till.
Jag rekommenderar det omvända. Stanna i Win2000 till varje pris, XP är instabilt, svårreparerat och ett säkerhetsmässigt såll.
 
G

Guest

Guest
Re: Det finns många förklaringar

Jag håller med om xp, men så mycket xp är inte 2003, det enda är att den är bakotkompatibel så du kan använda drivrutiner från både 2000 och xp.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,579
Re: Det finns många förklaringar

Jag håller med om xp, men så mycket xp är inte 2003, det enda är att den är bakotkompatibel så du kan använda drivrutiner från både 2000 och xp.
Jo, men den innehåller fortfarande en hel del av de moraliskt tveksamma saker MS valde att lägga till i XP.

Det sagt så finns det en risk att jag måste köra den på min nästa maskin, eftersom det verkar som om MS inte gör en 64-bitars HAL för Win2000 och Win2000 Server (vilket krävs för en fyraprocessorsburk) har en minnesallokering och tilldelning av tidskvanta som är olämplig för en arbetsstation.

Det där är ett av MS stora problem, de har aldrig brytt sig ett skit om bakåtkompatibilitet eller att ta hand om sina gamla produkter.
 
Top