Nekromanti Brutalt mord bland alptopparna

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Graf Willhelm Glockenspiel mördad * En gripen för dådet * Heroisk privatutredning i isolerad alpstuga * Vittnen berättar

Det var sent på söndagen, den tredje augusti, som den älskade Graf Glockenspiel hittades mördad i sin egen alpstuga (se bilder på s. 3, 4, 6 och 10). På plats befann sig ett större sällskap inbjudet av den hädangångne. Det var när sällskapet samlats till supé som greven befanns försvunnen. Han återfanns inom kort i avlidet tillstånd. På grund av väderlekens inverkan på kommunikationerna iscensatte sällskapet en egen utredning, som alltså nu, en vecka senare, frambringat den skyldige som omhändertagits av ordningsmakten. När utredningen igångsattes fanns icke mycket hopp, men...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,594
Jag saknar draget från ett parti varulvsspel så mycket att jag vill spamma KKs Rotsystemtråd. Kan man få tjabbas lite här i väntan på start? Bara en liten fråga till KK: spelade du glockenspiel i musikskolan? Eller drog du i dragbasunen som vi andra?
Konrad Konvalj said:
Oj. Gillar glockenspiel mest av de två. Ligger skönt på tungan.. Men troligen lirade jag inget ty mina skills är dåliga. Körde dock vocal på ett uppträdande i sjuan. The number of the beast. Gick bra förutom att jag redan då var skallig så min imitation föll nog lite på det.

Inte helt oväntat har jag även kört konkel inlindad i dasspapper i nian och ett episkt Svullo framträdande i fyran.
Vimes said:
Basenanji said:
Under bältet Basse, skärp dig!!
Basenanji said:
Röst: Basenanji
Basenanji said:
Vill bara att alla ska veta att Vimes inte svarat på Bs fråga, och ändå så spammar Basse på för fullt. Inläggstak? Desperat ulv?
Basenanji said:
För att hjälpa till så publicerar jag en rösträkning så att alla kan se vem rösterna ligger på just nu.
Basenanji [1] Basenanji
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Lite hårda fakta om spelet:
  • Flufftungt
  • Inget inläggstak
  • Begränsat antal deltagare (inte helt klart ännu)
  • En veckas speltid
  • Start 3:e augusti alltså
Konrad Konvalj said:
Sen röstar man väl i en kommentar va? Det är fedt som Brunolf skulle ha sagt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes;n21768 said:
Lite hårda fakta om spelet:
  • Flufftungt
  • Inget inläggstak
  • Begränsat antal deltagare (inte helt klart ännu)
  • En veckas speltid
  • Start 3:e augusti alltså
Inget tak! Fluff!!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
ni är alla såsrötter som ens över väger att börja spela varulvspel igen,
alla vet ju att riktiga män har gått vidare till tyngre droger vid det här laget.
Vimes said:
Vad är det för tyngre droger vi pratar om? Är det något du langar, Lukas?
Basenanji said:
Röst: Lukas :D
 
Top