Nekromanti Brainstorm - behamut: läs inte! =)

Zaphod_UBBT

Swordsman
Kan börja med att avslöja att Behamut är min spelare/spelledare. Vad som döljer sig i Tråden är icke för Honom.

Jag var nyligen på Mallorca med halva släkten på solsemester. Några dagar slapp man ligga vid poolen och titta på alla dumma tyskar, och istället fick man se lite rollspelsinspiration.

Jag såg inget mindre än ett kloster längst uppe på ett berg med dimma. Vackert. Mystiskt. Det ska bli någon slags skräckblandning som inte får vara särskilt likt Cthulhu. Jag hade tänkt mig något i stil med att det här klostret är porten till vad Människorna inte bör Veta/Träffa på.

Men nu vill jag ha en massa input från alla skräckmästare här. Tack och sånt.

Ghoulz

Swordsman
Twilight Zone?

Känns inte hela idén VÄLDIGT Cthulhu? Är det bara jag som tänker "The lurker at the threshold"?

Annars kan man ju göra på två sätt. Antingen döljer klostret en portal eller en gravkammare (Jesu grav kanske? eller Guds?) eller någonting annat hemskt. Eller så finns hemligheten dold i klosterbiblioteket (eller kanske i trädgråden - vill man vara riktigt ball kanske klostertädgårdens blommors DNA döljer ett budskap från Gud?). Kanske kan man bygga vidare på den där galna idén om att påven ska ha fått ett meddelande från utomjordingar och att han grät när han läste det. Skulle också funka bra tillsammans med "The Lurker..."-prylen.