Nekromanti Braiga äventyr...

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Är det någon som kan rekommendera något riktigt, riktigt bra gratisäventyr? Spelsystem spelar inte så jättestor roll, men helst fantasystil eller cyberpunk. Ett äventyr som man kan komma ihåg länge...

/Boboliwsy
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Kolla in Vinterskogens hemlighet, det är ett mysigt äventyr. Gjort till DoD 6 och finns på Riotminds hemsida, www.Riotminds.com ifall du inte kan adressen.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
fler gratis

gillar man sen magnus seter så finns det ett halvfärdigt äventyr av honom till dod 4 också, all text och alla värden finns, så vitt jag vet, men kartor fattas. jag har inte spelat det själv, men av det jag har läst så verkar det bra. svarta handen heter det och finns på något av filarkiven, kolla med sverok.
sen har vi ju ett äventyr till Eon med en massa mystik, magi och gudar. det är väldigt snyggt för att vara gratis, i klass med "vinterskogen", men tyvärr innehåller det en MASSA hänvisningar till "religioner i mundana", men det skall nog vara spelbart ändå. jag har inte spelat det heller, men det med lite förberedelse av SL så kan det också vara bra. äventyret heter "armades testamente" och ligger på neogames hemsida
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Ett bra gratisäventyr är "The Night of Dead" till Deadlands (horrorwestern).
Ett äventyr (som kanske kan fungera som ett uppslag) som jag spelade till N2 (finns inte på nätet) utspelas på McDonalds och innehåller mördande Ronald McDonald-clowner.

/[color:green]Han</font color=green> som annars rekommenderar "Skuggan av en ros". Det mest genomtänkta äventyr han nå'nsin spelat. Finns i modulen "Krilloan" till DoD
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Laddar upp det som zip-fil. Fanns förut på Deadlands skapare <A HREF=peginc.com>Pinnacle Entertainment</A>s hemsida men de har gjort om den så det finns inte så mycke' på'n just nu.

/[color:green]Han</font color=green> som har två Publisher-filer i zip-filen
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Allt är guld...

...som glimmar, är ett ruskit bra äventyr som är skapat så att det fungerar till både DoD (4.0) och Sagan om Ringen. Jävligt stort, 3 delar där 1 och 2 är klara och finns på sveroks scenariobank, del 3 kommer snart (1-veckor). Snyggaste layout jag sett, precis som en bok när man häftar ihop dom. =)

Äventyret ärskrivet av: Mikael Grun.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 
Top