Nekromanti Bra på att göra Web-sidor?

Highfoot

Veteran
Joined
15 Aug 2000
Messages
15
Location
SKövde
Ok, låter som det finns intresse för en CoC sida, inget säger ju att vi inte kan ta med andra rollspel om det så önskas. Vem som helst är välkommen att dela deras åsikter och ideer, och vara med att bygga sidan.
Jag är väll själv en hyfsd Web konstruktör, men om ngon känner att han skulle vilja vara med och bygga och
har kunskaper, så hör gärna av er...

MVH
/Magnus
 

Frennevi

Veteran
Joined
16 Oct 2000
Messages
17
Location
Växjö, Sverige
Vad är det för typ av hemsida som ska designas? En föreningshemsida eller helt enkelt en spelsida för enbart CoC? Jag ställer gärna upp, men jag vill gärna veta vilken typ av sida det rör sig om först. Observera att jag själv aldrig testat CoC.
 

Highfoot

Veteran
Joined
15 Aug 2000
Messages
15
Location
SKövde
Ok, det enda som räknas är att du spelat Rollspel, eller vet vad det är.. Sidan anatr jag kommer innehålla mer än bara CoC, och en förening har jag faktiskt inte tänkt på.. men inte nu i alla fall....
Är du bra på att designa hemsidor?
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Jag tycker ändå att det viktigaste är att samla ihop materialet till sidan innan man ens börjar fundera på layout. Det finns alltför många sidor på nätet med bara layout och utan innehåll.

Om någon (några) kanske kan ta på sig att vara redaktör och ta in och se över vad de som anmält sig som intresserade har för material. Sedan kan man bestämma vad som platsar var och bygga en sida utifrån det. Sökandet efter en duktig designer kan pågå under tiden.

_öRn
 
Top