Bra mysskräcks/mysterie scenarion ?

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vi skall i spelgruppen eventuellt inviga en ny spelare och detta kommer ske under allhelgona helgen .

Jag som sl har då tänkt att vi i gruppen skall köra något litet lättare mysskräcks/mysterie scenario alltså mer Scooby Doo/kids on bikes än Motorsågs massakern.

Jag behöver nu tips på bra mysskräcks scenarion.

vad jag är ute efter.

Det skall gå att spela igenom på ett spelmöte på 4 timmar.

Det skall som sagt vara mysskräck/mysterie

Det får gärna vara gratis eller inte kosta mer än nån hundring då det troligtvis kommer att spelas en gång och aldrig mer.

Det skall gå att ladda ned ifrån nätet då jag inte känner för att skicka efter någon pappersdongel som eventuellt inte dyker upp i tid .

Det får gärna vara system agnostic eller lättmodat då jag inte kommer köpa nått nytt regelsystem för att köra ett äventyr.
 

PowerNap

Veteran
Joined
15 Sep 2004
Messages
114
Location
Malmö
Har inte spelat eller ens läst det här, men har länge haft ögonen på det för att jag varit ute efter ungefär samma saker som du. Av den kanske mest prominenta skribenten på bloggen Mythcreants. Nedsatt pris nu också.

Edit: Okej, det börjar visst med en död kropp. Tror ändå det är mer mysskräck än motorsågsmassaker.

 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Lite många parametrar som tillsammans stoppar rätt många förslag. Väsen är det givna svaret om man vill ha mysskräck.
Annars finns det gott om gratis-material som vanligt på Alexandria t.ex Calymene. En klassiker är ju annars Skräck i Warwick House till gamla Chock.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Spökhuset i Färentuna, ett scenario till Ur Varselklotet kanske kan passa?

En kort historia, $4.99 för en PDF på drivethrurpg.
Mitt ledord när jag skrev det var mysrys och ni spelar barn som utforskar ett gammalt hus som sägs vara hemsökt under allhelgona, efter att två barn har försvunnit. Är till Ur Varselklotet, men det är ju ett busenkelt system och lär inte vara toksvårt att modda.

Finns att köpa på DriveThruRPG
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
I senaste numret av Fenix finns ett kort äventyr till Sagospelet Skräck som skulle kunna passa in på beskrivningen.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Då föreslår jag den uttalade one-shoten The Lightless Beacon till Call of Cthulhu. Den spelas utan större problem i en enda sittning. Den finns att ladda ner helt fritt från Chaosiums hemsida. Länk nedan.

 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag tackar för alla bra tips .

När jag tittat närmare på alla förslag så har jag kommit fram till att spökhuset i Färentuna och leka med elden är det som kommer närmast det jag är ute efter.
 
Top