Nekromanti Bra Kult

Burken

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
3
Location
Alingsås
Har någon en bra ide på bra kult musik och någon bra ide på bra stämming.
Hur många ska man vara när man ska spela.
 

sk8teforfate

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
8
Location
Alingsås, SWEDEN
kör med Evil Dead muskien. DEN ÄR GRYM! det är ganska bra om du vill ha något som går rollspelarna på nerverna... Annars funkar Covenant - Cryotank Expansion rätt bra också. nästan 30 minuter utav instrumental musik (grymt). När man spelar KULT skall man helst vara 4 eller 5 som max (inräknat spelledare)
Det var allt från mej...

CHANG WALKS THE EARTH... ONCE MORE
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Bra musik är helt rätt Evil Dead, men har man inte tillgång till den och har DungeonKeeper är den cd'n bra. Antal folk håller jag med om, 4-5 pers eller så.

Mac - många spel har bra soundtracks.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Det bästa ljudet jag har haft i bakgrunden när jag spelat Kult är ljudet av en fläkttrumma. Det skapade en väldigt otäck och sjuk känsla när man anade det i bakgrunden. Riktigt stämningshöjande. Detta var kanske inget bra tips då det är lite svårt att få tag i. Carmina Burana fungerar också bra men den är lite kort så man bör nog inte spela den om och om igen hela spelmötet.

C
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Tystnad varvat med musik verkar funka bäst. Platsen brukar också spela ganksa stor roll det är lättare att få bra stämmning i en stuga ute i skogen än i en kvarterslokal.

Walk softly and carry a big stick.
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Jag håller med tidigare inlägg, 4 - 5 spelare.

Filmmusik är ett bra tips, specifikt Alien 3 soundtracket. Det är BARA stämingsmusik på det. Vill man ha något mer finstämt kan man köra något utav Danny Elfmans många sountrack. Undvik dock Nightmare Before Christmas och MIB. Man får en ruskigt ullegullig skräckstämning med dem. Vad annars? Lassigue Benthaus har släppt en CD som heter "Render" mycket bra för actionsekvenser. Och Future Sound of London "Lifeforms" rockar fett. Eller skrämmer hårt, eller hur man nu skall säga... Lycka till...

/åsa
 
Top