Bra grejer!

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,550
Igår vad det minikonventet SchtaanCon #2 där jag är oavsiktlig arrangör. Omkring 18 personer dök upp, delade in sig i tre spelgrupper och spelade Alien, Furies of the Barrens respektive ett hemmagjort viktorianskt skräckrollspel. Efteråt var det flera deltagare som frågade om det blir ett SchtaanCon #3. Jag tolkar det som att dom hade roligt. :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Så att min snart tioåriga dotter hittade Handbok för superhjältar i min rollspelshylla, och har nu läst spelet, bestämt sig för att spel-leda det, och här nu idag gjort rollfigurer med först mig (grognard) och sedan sin moder (har spelat typ fyra spelmöten i sitt liv). Det blir nog spel i helgen.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
En annan sak! Jag har bott i den här gudsförgätna bibelbälteshålan i fem-och-ett-halvt år och lyckats skrapa ihop tre spelare på den tiden (då räknar jag inte min dotter), varav jag kände två sedan tidigare. Och idag - lånade Fandrakes bok om Mutant i disken på det lokala folkbiblioteket, och så visade det sig att mannen med de vänliga ögonen i som bemannade denna var en gammal rollspelare!? Som inte hade en spelgrupp?! Och ville vara med i en!?

Nu ska jag snart köra igång en nätkampanj som är full, men sen ska jag köra IRL-träffar; hoppas, hoppas att denna person vill vara med i den!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Åttaåringen som har varit totalt ointresserad av rollspel (om det inte är i tv-spelsformat) har blivit lite nyfiken i sommar. Först spelade vi ett dussin partier drakborgen, men frustrationen över det spelets fatalitet ledde till att intresset blev större när drakar och demoner-boxen damp ned i måndags. Blev ett första spelpass för honom igår med inhopp av fjortonåringen som har haft lite rollspelsabstinens under sommarlovet.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
599
Rollspel är plötsligt av sådant allmänintresse att P4 Södertälje Morgon åker till en angränsande kommun och gör ett inslag om Drakar och Demoner på mitt lilla bibliotek. Bra grej! Bäst grej att en av mina unga spelare var med och blev intervjuad, före skolan och allt, var ett riktigt ess och namedroppar Drakslag som det bästa med rollspel. Han slog ett drakslag helt enkelt!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Idag spellede min tioåriga dotter sina kompisar för första gången. Handbok för superhjältar. #återväxt
Fast helt plötsligt lekte de slaveri istället?!!

Jag har gjort en anmälan om spelavvikelse till Rollspelsverket.

Skämt åsido, de har nu en Messengergrupp och ska spela klockan fyra på måndag. De är tio år, så ta det med en nypa salt. Men varje resa börjar som bekant med ett steg.
 
Top