Bra blogposter om rollspel

God45

#PrayersForBahakan
Jag såg att Rules Are A Cage (and I’m a Puppygirl) blivit uppläst på podcasten ”Blogs on tape”. Och den är superbra! Så lyssna på den eller läs den!

Vilka andra blogposter bör folk läsa?

Goblin punch!
Väldigt osr. En blandning av regelfunderingar och världsbyggesideer. En del av posterna där är väldigt, väldigt bra, och väldigt nyskapande! (I alla fall för mig)

För min del är det världsbyggesbitarna som är det mest intressanta

Goblin punch!
Väldigt osr. En blandning av regelfunderingar och världsbyggesideer. En del av posterna där är väldigt, väldigt bra, och väldigt nyskapande! (I alla fall för mig)

För min del är det världsbyggesbitarna som är det mest intressanta

Jag gillar verkligen hans post om Druider, hans post om orcher och (även om alla läst den) hans False hydra.

Jag blev nyfiken på Goblin Punch och kollade in den lite snabbt. Och blev lite besviken när hans senaste postning påstår att resultaten i en tärningspöl är Poissionfördelade. Det kan jag inte hålla med om.

Edit: Om man läser vidare innan man blir irriterad, finner man att han inte pratar om summeringspölar. Så jag tar tillbaka min besvikelse och läser vidare.

Jag gillar verkligen hans post om Druider, hans post om orcher och (även om alla läst den) hans False hydra.
Ja druiderna är coola, halv snälla dödskulten är bra, ideerna om själen och alla blandade nekromantiker är coola. Mycket bra faktiskt!

En annan blogg jag alltid rekomenderar även om den är mer vagt rollspels relaterad är a collection of unmittigated pedentry. Den är också väldigt bra men, mycket torrare och seriösare, men perfekt om man vill göra historiskt inspirerade och korrekta grejer

Back