[Bortom & Leviathan] Nyhetstråd

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
April har varit en intensiv månad. Efter att GothCon var över återvände jag hem för att ta itu med alla skrivprojekt som släpat efter. Det är framför allt två saker som jag intensivt arbetat med denna månad.

Den första är berättelsen Signalen, vilket kommer inkluderas i Appendix #3 som MylingSpel nyligen gjorde en lyckad Kickstarter för. Har du inte backat Appendix kan du göra en late pledge. Signalen är en berättelse som jag satte ihop inför en spelsession på GothCon (som spelades in och kommer publiceras i Soloäventyret). Berättelsen handlar om en mystisk signal som sänds från en forskningsstation vid de Antarktiska sjunkhålen.

Den andra är Den döda divans drama, ett berättelsefrö till Leviathan som kommer publiceras i nästa nummer av Fenix. Temat i tidningen är teater och det passade väldigt bra ihop med den nysläppta Leviathan-boken Jericho. Berättelsefröet introducerar teatern The Atlantis, en av stadens heta inneställen just nu. Där har teaterdivan Aurelia spårlöst försvunnit och misstänks vara död, något som hotar teaterns popularitet. Kan karaktärerna ta reda på vad som har hänt med divan?

Nu ska det bara korrekturläsas och skickas iväg ibörjan av nästa månad.

Last edited:
Back