Nekromanti Borg fråga

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
På Asharien&Soldarn kartan finns det ett ställe som heter Heifells borg, vem är denne Heifell och är hans borg extra stor eller för att den står med.
En annan sak som jag måste fråga råd på är att en av mina spelare som är baron startade ett krig mot baronen brevid.
Grannbaronen trodde att min spelare hade dödat hans far (vilket i och för sig är sant :)) och startade ett krig. Min spelare hyrde in tiraker som han sedan stormade grannbaronens lilla by med, innan han kunde stoppa tirakerna så hade de dödat baronen och alla bybor.
Frågan är: Vad blir konsekvenserna av min spelarens handlande, blir han bannlyst av kyrkan, bestraffad av greven, eller hamnar i krig med ännu fler baroner.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Frågan är: Vad blir konsekvenserna av min spelarens handlande, blir han bannlyst av kyrkan, bestraffad av greven, eller hamnar i krig med ännu fler baroner.

Vilka han hamnar i krig med och inte kan bero på vilka som tycker om denne baron eller inte. Det finns säkert de baroner som apploderade dina rp när de gjorde detta....
Straffet kan bero lite på om man mutar rätt personer, eller inte./images/icons/wink.gif
 

Qvark_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
12
De andra frälset i Soldarn, eller i alla fall i grann baronierna borde nog bli något oroade över ett så grymt anfall.
Men sedan är det väl såpass oroligt i Asharien i vilket fall som helst, så man kanske inte har tid att se till varje liten intern strid.
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Är det nån som vet om att det var han som var ansvarig, det skulle ju kunna vara en vanlig räd av tirakerna...

/anders-evil devil

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst, de lär ju inte bli allt för glada. Det har du rätt i.
Kan tänka mig att det är så nära et uppror som man kan komma.
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Har god lust att skicka hela gruppen i landsflykt, alltså Baronen, tjänaren, vaktchefen, rådgivaren och spejaren.
Det var länge sedan jag mår så bra över en spelares dummaa handlingar. Det är så roligt att ha deras liv i mina händer, det är sådant här som får en att forsätta att vara SL :)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp, håller helt med dig. Det är precis sådana här tillfällen som ordspråket: "Hämden är ljuv" passar in. det är vid sådana här tillfällen som man tar hämnden på de som är Sl vid andra tillfällen./images/icons/smile.gif
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Inte en dum idé. Låt den döda baronenns släktingar kräva hämnd. om de är någorlunda smidiga kan du låta dom få fly med lite förnödenheter m.m. Om inte så lyckas släktingarna fånga dom. De blir dömda som kättare, mördare o s v. Sen kan de ju försöka rymma från fängelset med ännu mindre packning...

/Anders

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Hämnden är verkligen ljuv (nt)

asså det är ingen text i det här meddelandet, fast nu är det ju text så då kanske man inte ska skriva nt, fast det här är ju ändå bara massa skräp.

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
En gissning är väl att namnet hänsyftar på en by... Har inte kartan framför mig så jag kan inte kolla vad det är för liten beteckning invid namnet... Det skulle väl inte vara omöjligt att man givit namnet till platsen beroende på vem som ägde borgen när det begav sig. Eller för all del tvärtom. Namnet på byn var givet men man ville ha "större" ära så man la till borg efter byanamnet... Men jag vet inte... Vi hoppas att höra från mannarna på Neogames.

Lady Silver Wolf
 

MooSe

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
21
Location
Göteborg
Låt spelarana bli jagade ut ur landet och sedan kan dom juh få försöka ta tillbaka sin mark....som den andre baronens släktingar självklart tagit över...

det e i alla fall nått sånt som jag skulle gjort =)

<center>---=(*)=---</center>

//MooSe af RUIN
 
Top