Nekromanti Bollplank - Vilse i Sanningsdyrkarnas stad

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,645
Location
Kullavik
Så var det åter behov att bolla lite idéer kring en äventyrsstruktur som jag jobbar på till min kampanj. Historien bygger bitvis på intrigen i Sinkadus-äventyret "Skuggor över Nohstril" men har kapats ner och anpassats för att istället gälla ett maktövertagande i präststaten Det Heliga Kishatet i den Trakoriska övärlden. Därtill har hämtats inspiration från MUA´s Pirit:DIK.
 
En väg att gå för att leda karaktärerna till slutsatsen att prällen är beställaren är att de hittar mördaren. Sedan kan man koppla honom/henne till prästen kanske genom nära släktskap eller att mördaren säljer ut prällen?

Om mördaren säljer ut prällen så behöver det ju fortfarande inte vara över på direkten. Kanske har mördaren inte sett prällen, utan bara kan beskriva röst och kroppsform. Att föra runt en mördare för att lyssna på folks röster kan ju vara ett rätt kul moment.
 
Om han ber dem om mer än att bara hitta "mördaren", kanske göra sig av med "mördaren", så borde spelarna bli misstänksamma. Eller på något sätt tydligt visa sig vilja ha makt, det kanske inte vore normalt. Sedan så kan sättet han talar på etc vara tillräckligt i många fall, han kan ju nästan krama dem varje gång de kommer med information.
 
Tack för idéerna... skulle nog kunna funka med att mördaren bara har en del av signalementet på beställaren... Får fundera lite till...
 
Back
Top