Nekromanti Blogg: Wonders & Witchcraft

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag har börjat blogga, framförallt om OSR men kanske även lite annat. Det kommer nog bli mycket monster, en del föremål och en del förbannelser. Och snart lite recensioner av diverse saker jag har i bokhyllan/hårddisken.

Det är på engelska och bloggen heter Wonders & Witchcraft.

Jag räknar med att uppdatera några gånger i veckan. Vad kan vara intressant att se på bloggen? Vad är helt ointressant?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,456
Spännande. Planerar du att posta play reports av kampanjerna? Särskilt intresserad av den historiska kampanjen - sitter och filar på en Savage World of Solomon Kane kampanj i ung. samma era (1602, för att vara exakt).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Etepete said:
Spännande. Planerar du att posta play reports av kampanjerna? Särskilt intresserad av den historiska kampanjen - sitter och filar på en Savage World of Solomon Kane kampanj i ung. samma era (1602, för att vara exakt).
Kanske, men det blir nog kortare saker i så fall. Men om det är något som skulle vara intressant så kan jag ju testa.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,456
Det, eller bara ideer, monster och tankar. Antar att dina schwarzwaldvargar hör dit? Den typen monster är väldigt användbara - även om man får skriva nya stats för SW.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Etepete said:
Det, eller bara ideer, monster och tankar. Antar att dina schwarzwaldvargar hör dit? Den typen monster är väldigt användbara - även om man får skriva nya stats för SW.
Jo, alla monster som läggs upp kommer antagligen vara sådana som jag tycker skulle passa i min typ av Weird Fantasy. Dvs monster som kan slängas in egentligen i vilken värld som helst, men tanken är att de ska vara mer eller mindre unika. Och med unik här menar jag som i att de ska finnas en eller bara ett fåtal av dem i världen och inte som i hela folkslag.
Ingen runt spelbordet ska kunna säga "jaha, ett troll, då behöver vi eld och syra för att stoppa regenerationen!".

Skapar du stats till Savage Worlds får du hemskt gärna slänga upp dem som en kommentar i bloggen! Eller om man gör andra varianter av dem.

Jag ska försöka skriva ihop något inlägg om tankar och vad jag har lärt mig om att spela i ett "weird mythic europe" eller vad jag nu kan kalla kampanjen. Jag har ju själv nyss börjat köra det så det vore nog nyttigt för mig att fundera och analysera lite.
 
Top