NeoTech Blodig asfalt - Kommande äventyr till Neotech

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Just nu håller de andra medlemmarna i Neotech-teamet att gå igenom texten om östra Afrika och Somalia. Det betyder att jag inte själv kan jobba med texten just nu, och därför bestämde jag mig för att börja konstruera ett litet äventyr till Neotechs Somalia istället.

Blodig asfalt utspelar sig helt på Megadishus motorvägar och går bokstavligen i 200 km/h från början till slut! Avatarerna är bikers och får i uppdrag att identifiera en särskild mc-förare. Vilket inte är helt lätt när man samtidigt måste sladda i tajta svängar eller se upp för blodtörstiga mc-marodörer!

Äventyret kommer att bli mellan fem och tio sidor och blir det fjärde äventyret till Neotechs Somalia jag skrivit.18A4D6A6-2D33-49DA-A464-63605DC4A39E.jpeg
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
246
Oh, ser riktigt mycket fram mot detta. Kanske kan du (om det känns rätt) addera lite äventyrsuppslag/tips&trix där RP själva är vägmarodörer/pirater/nomader? Typ ett Mad Max goes Ogaden.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Oh, ser riktigt mycket fram mot detta. Kanske kan du (om det känns rätt) addera lite äventyrsuppslag/tips&trix där RP själva är vägmarodörer/pirater/nomader? Typ ett Mad Max goes Ogaden.
Vad kul att du gillar idén! Vi kan absolut lägga till lite särskilda triqs och liknande för mc-burna avatarer! 🙂

Vad gäller pirater så kommer både beskrivning, äventyrsuppslag, kända SLP’s och liknande inom kort 😉
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Själva texten till äventyret är skriven nu. Den är inte korrad än och regler behöver tillkomma också. Men jag kan säga att detta blir ett lite längre och lite djupare äventyr än vad jag först hade räknat med. Det handlar inte bara om att överleva på en motorcykel i 200km/h, avatarerna kommer dessutom att få utföra undersökande verksamhet samtidigt som de håller en vansinnesfart, och svåra moraliska beslut kommer att presenteras!
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Detta låter så bra att jag får gåshud!
Kommer bli en episk spelkväll med familjen med mycket skratt kan jag tänka mig
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Själva texten till äventyret är skriven nu. Den är inte korrad än och regler behöver tillkomma också. Men jag kan säga att detta blir ett lite längre och lite djupare äventyr än vad jag först hade räknat med. Det handlar inte bara om att överleva på en motorcykel i 200km/h, avatarerna kommer dessutom att få utföra undersökande verksamhet samtidigt som de håller en vansinnesfart, och svåra moraliska beslut kommer att presenteras!
Vad tror du ETAn är inför release? Har redan nu börjat planera för en episk spelkväll ;)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Vad tror du ETAn är inför release? Har redan nu börjat planera för en episk spelkväll ;)
Vad roligt att du är pepp inför äventyret! Hoppas det lever upp till dina förväntningar! 🙂

ETA är någon gång under hösten. Kan tyvärr inte vara mer exakt än så då det är andra som korrläser och lägger till regler. Jag lovar dock att flagga upp när vi kommer framåt i arbetet 👍
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Jag lovade ju att hojta till när vi kommit längre med att skriva äventyret så här är de senaste uppdateringarna:

Äventyret är nästan färdigskrivet. Det behövs läggas in lite speldata kring NPC:er och sedan måste allt korrläsas några varv. Och sedan layoutas såklart. Jag är väldigt nöjd med hur äventyret blivit om jag får säga det själv! I äventyret kommer det att medfölja särskilda regler för MC-körning som ska simulera galna hastigheter där beslut ska fattas på en mikrosekund.

Vi kommer förmodligen att uppdatera layouten också, så att den passar bättre in med hur böckerna är layoutade.

Äventyret är i sin nuvarande form tio sidor, men det är innan den sista speldatan infogats och innan vi fått in illustrationer, så det kanske blir en eller två sidor längre. Men vågar inte lova något åt något håll.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Allt är layoutat och klart nu. Vi ska gå igenom texten en sista gång bara. Vi kommer skicka den till Fenix så förhoppningsvis kommer den med i kommande nummer där 🙂

Kan avslöja att det nog är bland det absolut bästa jag skrivit i äventyrsväg! Och det absolut mest krävande! Har skrivit betydligt längre äventyr tidigare, men har nog aldrig behövt kämpa så mycket med något tidigare äventyr! Det är ju såklart ingen garanti för att folk kommer gilla det, men jag hoppas verkligen det 🙂
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,881
Kan man köpa det separat eller blir det att köpa Fenix?
Artiklarna brukar ju senare läggas upp som pdf’er på hemsidan, är rätt säker på att det kommer bli så nu också. Fast Fenix är ju en fantastisk tidning så den tycker jag alltid man ska köpa 🙂
 
Top