Billig vettig smartwatch?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Dottern önskar sig en smartwatch. Hon är… inte den försiktigaste så jag vill inte köpa någon jättedyr dito men vill inte heller ha något komplett skräp. Den behöver vara kompatibel men hennes iPhone.

Någon som har någon att rekommendera?
 

Pixienatrix

Veteran
Joined
18 May 2024
Messages
2
Location
Stockholm
Jag har en du Kan köpa för några hundralappar. Jag vill inte ha den för att den behöver laddaren ofta och Jag är glömsk. Har du något annat som behövs förutom att den skall Vara compatible me hens IPhone?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,162
Dottern önskar sig en smartwatch. Hon är… inte den försiktigaste så jag vill inte köpa någon jättedyr dito men vill inte heller ha något komplett skräp. Den behöver vara kompatibel men hennes iPhone.

Någon som har någon att rekommendera?
Hur mycket pengar är lagom mycket?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Jag har en du Kan köpa för några hundralappar. Jag vill inte ha den för att den behöver laddaren ofta och Jag är glömsk. Har du något annat som behövs förutom att den skall Vara compatible me hens IPhone?
Det låter intressant. Vad är det för modell?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Under 1000 är ju väldigt tajt mtp att smartklockor som är drägliga brukar kosta en del. Vad ska hon ha den till? Om det bara är att få notiser från telefonen så finns det säkert något enkelt. Men ska den fungera som träningsverktyg, betalmedel, musikspelare etc så kan det nog lätt bli dyrare.

Jag gissar att Huawei eller Xiaomi har några hyfsat kapabla modeller till rätt billiga priser, men kolla noga upp vilka av deras funktioner som öht går att använda med en iphone.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Hon vill ha den som pulsklocka/tracker och för att ta emot notiser mest.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Hon vill ha den som pulsklocka/tracker och för att ta emot notiser mest.
Tror att någon av de märkena jag nämnde ovan har det mest prisvärda (tar inget ansvar för om dotterns pulsstatistik skickas till Kina :D ).
Min pappa skaffade en Fitbit som jag hjälpte honom att ställa in. Väldigt omständligt och seg/jobbig klocka. Man vill nog ha något bättre än det. Bäst är AppleWatch såklart om man har en iphone, men även SE-modellen ligger ju lite över maxpriset.

Detta kanske är något?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Tror att någon av de märkena jag nämnde ovan har det mest prisvärda (tar inget ansvar för om dotterns pulsstatistik skickas till Kina :D ).
...och komponenterna har slavarbete bakom sig, vilket i princip all elektronik från Kina har pga. polysilikonet de använder.
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
322
Jag köpte en FitBit Charge som jag hade ett tag. Jag tyckte att det var/är en bra instegsmodell (med lite mindre diktaturkopplingar).
 
Top