Nekromanti bilder igen (till ad)

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Hej!

Jag har gjort klart mina kartor nu. För säkerhets skull har jag gjort den ena båda i färg och i gråskalor. Här kommer data för kloakkartar:

Storlek: ungefär 800x800
Tänkt upplösning: 300dpi (vilket ger ungefär 6,7x6,7 cm)

Gråskalebild: 620 kb (100 kb m rar)
Färgbild: 1800 kb (640 kb m rar)

Jag bifogar lite previews.
Jag vill veta vilken av dessa jag skall jobba mot. Är detaljerna tydliga tillräckligt? Kommer det att se hyfsat ut i tryck? Jag kan göra om det i 600 dpi i annat fall (den i gråskala blir ju inte så stor ändå).


Snow aka Markus Borbely
Dead, but still walking around<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by snow on 2000-12-30 10:13.</EM></FONT></P>
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: bilder igen (till ad) (nästa bild)

Och här kommer den i gråskala (jag har tagit bort bakgrunden)


Snow
Dead, but still walking around
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: bilder igen (till ad) (nästa bild)

*hmm* Enkla Snygga och effektiva kartor klart trevliga..
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
tackar [NT]

Som sagt.. jag gör gärna kartor till alla :)

Snow
Dead, but still walking around
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: tackar [NT]

Jag ska komma ihåg vad du sa nu *ler*
det kan vara svårt att hitta någon som klarar av att göra effektiva och "enkla" kartor många är allt för fast i att göra kartorna för "Vackra/Detaljerade" och resultatet brukar bli plottrigt så att ingen kan fatta VAD kartan ska föreställa du gjorde en snygg och enkel karta som visar EXAKT det den ska göra ändå har de en känsla av fantasi och skönhet.
Som sakt *ler* Enkla Snygga och effektiva kartor klart trevliga..
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Så så grymt

Hittade bilden Teddy assimilated
http://elfwood.lysator.liu.se/zone/m/i/mib/teddy_a.jpg.html Och allt jag kan säga är SÅ grymt *skrattar* jag höll på att vika mig dubbelt av skratt den var otroligt bra *ler*
grymare än picard helt klart...
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Toppen

Perfekt!
Om du inte vill lägga upp material här i fortsättningen så kan du skicka det direkt till oss AD-nissar. Adressen är:
gt98rje@du.se

Föresten, helst vill vi inte ha jpg bilder, vi måste göra om dem då tryckprocessen inte kan hantera jpg säkert, dessutom så försvinner en hel del info i bilden även fast man använder 100% quality i jpg. Vi föreslår att alla kartor levereras i EPS (men då måste alla typsnitt vara omgjorda till banor) eller i TIF.



Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 
Top