Bilder i mitt Star Wars hack

God45

#PrayersForBahakan
Så, jag tänker inte ändra namnen och gå ”Det är SOM Star Wars” för att kunna lägga detta på itch eller något. Det är full fan produkt.

Så…

Jag borde bara kunna används Screen Shots från filmerna va? Det är väll snyggt nog?

Någon som har något annat förslag?

Hur funkar det, rent lagligt? Genuin fråga, försöker inte vara snorkig!

Det är väll super olagligt om jag säljer det men är det bara ett fan spel spelar det väll ingen roll? Det är som fan fiction.

Det är väll super olagligt om jag säljer det men är det bara ett fan spel spelar det väll ingen roll? Det är som fan fiction.
Förstår! Jag är så neurotisk som person att jag knappt vågar referera till andra grejor, hehe!

Hur funkar det, rent lagligt? Genuin fråga, försöker inte vara snorkig!
Det är olagligt, eftersom filmmakaren har upphovsrätt på varenda bild.

Nu kommer det inte ske, men det finns bildbyråer som har spindlar som kravlar omkring på internet. En byrå gjorde så för en hemsida som jag gjorde åt frugan, där vi länkat in bilder från andra nyhetsartiklar.

Copyright Agent A/S samarbetar med professionella fotografer och ledande bildbyråer för att säkra deras upphovsrätt på internet. Copyright Agent A/S företräder TT Nyhetsbyrån ("Partnern") i det aktuella ärendet.I samarbete med TT Nyhetsbyrån vill vi härmed uppmärksamma er på att vår Partners bildmaterial används på följande länk: https://nyrola.se/ Dokumentationen för den aktuella bilden finns tillgänglig i ärendeportalen, vilken vi hänvisar till längre ned i detta mail. Vi rekommenderar att ni granskar denna information för en mer omfattande förståelse av ärendet.

/.../

Åtgärder och betalningsvillkor
Om ni menar att ni innehar en giltig licens för er användning av den aktuella bilden ombeds ni vänligen att tillhandahålla dokumentation som styrker era rättigheter till bilden inom 14 dagar. Om vår Partner kan verifiera dokumentationen kommer vi att avsluta ärendet och återkomma med en ursäkt för besväret.Om ni inte innehar en giltig licens för er användning av den aktuella bilden krävs dels att ni omgående tar bort bilden från er domän, dels att ni betalar ett krav på kompensation uppgående till 3350 för den upphovsrättsliga överträdelsen.

Jag vill göra gällande att bilderna är länkade från publika nyhetssidorna och är i enlighet med BestWater-målet (C-348/13) i EU-domstolen ej att betrakta som tillgängliggjorda för en ny publik. Därmed gäller då varken 2 § URL eller 3 § URL. Huruvida The Spectator har använt bilden utan tillstånd vågar jag inte spekulera, men om ni kan visa på att så är fallet tar jag gladeligen bort den länkade bilden. Om däremot så inte är fallet önskar jag därmed att ärende TTN-2025-02-0330 bör stängas och ärendet betraktat avslutat.

Vi har granskat ärendet och har nu valt att avsluta det. Vi har sett att du har länkat korrekt.
Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för din återkoppling.

Last edited:
Star Wars är Disney nuförtiden, de har inte visat sig ha något större sinne för humor förr.

Det finns ju ett träsk av fair use och sånna saker, men tyvärr spelar det oftast ingen roll vad man får eller inte får göra. Bildägaren kan ställa krav på dig vare sig de har rätt till det eller inte, och sen är det upp till dig om du vill käfta emot eller ge med dig. Och går det till rättegång är det mest en slantsingling viktad av vem som har mest pengar till advokater.

Vad gäller att använda bilder från filmerna, jag avskyr sånt =D. Men alternativet är väl att punga ut massor med pengar du aldrig har en chans att få tillbaka (eller kladda själv), så det är kanske det bästa av alla allternativ likförbaskat.

Så det kommer vara en pdf här på forumet och i min hemma grupp. Kommer musen efter mig så raderar jag det från nätet :p Men jag menar det bara som en fan resurs. Och folk har liknande liggandes uppe på nätet utan problem så det är nog fine.

Vad gäller att använda bilder från filmerna, jag avskyr sånt =D. Men alternativet är väl att punga ut massor med pengar du aldrig har en chans att få tillbaka (eller kladda själv), så det är kanske det bästa av alla allternativ likförbaskat.

Om jag ska rita själv kan jag lika bra ta bort allt som är copyrightat och så kan jag slänga upp det på itch med ”lasers swords” och ”Psi-witches” men det här är inte ett sådant projekt känner jag.

Jag övervägde att använda påklädda bilder från högbudget porr parodierna! För då är det bra kvalité live action bilder men inte från filmerna 😂 Men då måste jag se skiten och få saker är värda att se flera porr parodier för.

Jag övervägde att använda påklädda bilder från högbudget porr parodierna! För då är det bra kvalité live action bilder men inte från filmerna 😂 Men då måste jag se skiten och få saker är värda att se flera porr parodier för.
Finns det inte något ställe man kan hitta filmstillbilder från några av porparodierna? Då slipper du ju se på skiten o kan ändå hitta bilder

Finns det inte något ställe man kan hitta filmstillbilder från några av porparodierna? Då slipper du ju se på skiten o kan ändå hitta bilder

Jag ska undersöka! För kan jag få detta utan att behöva utsätta mig för att faktiskt behöva se skit som Rogue Cum vore det lite kul! 😂

Så det kommer vara en pdf här på forumet och i min hemma grupp. Kommer musen efter mig så raderar jag det från nätet :p Men jag menar det bara som en fan resurs. Och folk har liknande liggandes uppe på nätet utan problem så det är nog fine.

Om jag ska rita själv kan jag lika bra ta bort allt som är copyrightat och så kan jag slänga upp det på itch med ”lasers swords” och ”Psi-witches” men det här är inte ett sådant projekt känner jag.

Nu står du ju inför den fantastiska möjligheten att kontroverstävla med Kult, och så väljer du att ha PÅKLÄDDA bilder?

Ett annat alternativ är väl att ta en screenshot från nån av filmerna, lägga i paint eller annat ritprogram. Rita av det som är av intresse. Ta bort screenshoten och använd det avritade? Det måste väl ändå vara transformativt nog för att klassas som fair use?

Ett annat alternativ är väl att ta en screenshot från nån av filmerna, lägga i paint eller annat ritprogram. Rita av det som är av intresse. Ta bort screenshoten och använd det avritade? Det måste väl ändå vara transformativt nog för att klassas som fair use?

Jag använder order ”Jedi” tusen gånger. Jag är fucked på den punkten 😂 Så jag hävdar fanfiction!

Back