Nekromanti Bilder från DOD6

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Jo... de bilderna är ruskigt snygga...

synd att geminis layout är så... så... ja... ni vet...

chrull
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Mycket lovande! Lite Mike Mignola-känsla, tycker jag, även om det inte är fullt så många stora svarta ytor som i hans bilder. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Moebius, Mignola och Bauer? Nåja, mer en helt egen stil efter som det varken har Mignolas stilisering eller Moebius skugg och textur uppbyggnad. Bauer känns än mer avlägsen, jag tror det är omöjligt att få till något som liknar vackert laverade akvareller med svart och vitt tuschande. Däremot är det väldigt bra, känns snarare serieaktigt än något annat. Något som var trevligt var dynamiken som saknas hos vissa tecknare som gillar att ställa upp poser istället, som Bradstreet. Jag vet inte hur stora bilderna kommer bli i tryck men de kändes lite små på hemsidan. Eftersom jag inte har några planer på att köpa DoD så hoppas jag att allt ditt bildmaterial så småningom hamnar på din hemsida.

Med folk som dig, Gullbrandsen och Ackegård så kommer rollspelen i Sverige att vara väldigt väl illustrerade.

Daniel Schenström
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Jag har gjort 45 bilder (inklusive raser och yrken), så jag vet inte om jag hinner göra alla, men så många som möjligt ska jag försöka få färg på.

/Peter

Kan du inte skvallra lite och berätta vilka raser som är med, ankor?. Annars verkar jag vara den ende som föredrar svartvitt framför färg /images/icons/smile.gif.

Per
 
G

Guest

Guest
Har du tagit min Signatur...

Fyyyyyyy!!!

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 
G

Guest

Guest
Ja kom igen lite skvaller vill vi höra..
Men inte för mycket!!!!

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
mera beröm

Bilderna är väldigt fina. Särskilt de färglagda har en riktigt trollsk stämning. Vad viktigare är; det är bilder som får en (mig i.a.f) att vilja börja spela!
 
Top