Nekromanti [Bild] Äventyrsutmaning

Quadrante

Grisbonde
Jag bifogar en bild, ni hittar på ävntyret.

Ni/vi/jag alla har väl tittat på en bild och inspirerats till en plott, ett äventyr. Kanske omslaget till ett äventyr och fått en uppfattning om vilket äventyr det handlat om, men sen läst och upptäckt att det är ett annat äventyr än vad ni trodde. Ja ni förstår poängen. Oavsett om ni nu har uppleft det tidigare, så kanske ni skulle kunna försöka tänka ut vilket sorts äventyr som den här bilden skulle kunna tillhöra. (kommentarer som - den är så ful att jag inte..., undanbedjes).

Jag tänker mig att man presenterar sammanfattningen av äventyret och dess delar och stämning( vilket är enklare att genomföra, lättare att begära).

---->

<font size="3">Bilden är medvetet enkel och odefinerad, just för att inte styra gangre.</font size>

Thermight

Warrior
Bilden är ju snygg. Den känns ödesmättad och har en cool kontrast.

Jag tror att ävenyret handlar om ett kraftfullt moraliskt val som kommer att definiera rollpersonens karaktär och världsbild.

Personen på bilden har angaligen lurats att mörda någon av sin älskarinna, som sedan planerat att bedra honom och sticka.

Han hamnade i en mycket farlig situation och tvingades ta till ohyggliga grymma handlingar för att själv överleva.

Han har även kommit på hans älskarinnas plan att bedra och kanske sätta dit honom. Samtidigt är han en ensam person som länge befunnit sig i en desperat situation, och han har egentligen sin älskarinna att tacka för att han lever.

Så nu har han ingen stans att ta vägen och han vet inte om han ska mörda sin älskarinna eller ej...

Men har han verkligen tid att fundera?... För någonting kommer väldigt snart tvinga honom till ännu mer desperata och depraverade handlingar..
I

Quadrante

Grisbonde
[Bild] Äventyrsutmaning II

Samma regler gäller, (det vill säga nästan inga alls)...

Fortsätter trots att det skulle kunna komma fler svar på förra bilden.

Reglerna:

Jag bifogar en bild, ni hittar på ävntyret.

Ni kan även ge titel och äventyrsstruktur om ni vill.

bild-->

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
När stjärnan faller

"När stjärnan faller" är ett friformsscenario för två spelare. De tar sig an rollerna som Lisa och Gerger. Tillsammans har de gått ut för att se på sitt sista "stjärnfall"; meteoren som innan gryningen kommer slå ner på jorden med katastrofala följder. Lisa är skärrad, hon har ju inte ens hunnit berätta för Greger att hon är med barn. Greger är lugn, för han vet att han har funnit sin sanna kärlek och han har accepterat att han inte kan bli pappa pga. dålig spermieproduktion.

Det här är deras sista timmar tillsammans.

DeBracy

Jag föreslår en variant på det här! Precis som du säger så står han där och undrar om han ska mörda älskarinnan eller inte... men!

Hennes svek inträffade för länge sedan. Pang gör man en flashback till hur det gick till, vad han gjort och vilka konsekvenser det fick. Nu står han här... 10 år senare och där inne skrattar hon varmt och klappar sin lilla dotter på huvet. Hon verkar... förändrad. Kärleksfull och omtänksam, inte kall och manipulativ som förut. Och i äventyrets sista skälvande sekunder görs valet. Och där är det slut.

Quadrante

Grisbonde
Re: När stjärnan faller

Skulle lätt kunna bli en novellfilm.

Vi kan kalla speltypen för novellspel :gremsmile:

Spel som utspelas inom en scen, begränsad rörlighet,
tydlig bakgrund och relatinsbaserad...

DeBracy

Jag tolkar bägges förslag som solospel föresten!
Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra det i en grupp som gillar att samberätta där ev. andra spelare tar hand om SLP:er. Skiter man i spelledare kan man låta huvudpersonen göra Noir-monologer för att etablera scener också. :gremlaugh:

Quadrante

Grisbonde
[Bild] Äventyrsutmaning III

En till bild.
Den här aviker just för att det inte är personer i fokus och att den har fantasy tendenser, egentligen borde den inte få vara med...