Nekromanti [Bidrag] Star Wars - Det mörka spelet

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Av Martin Ackerfors

Blurb said:
Star Wars - Det mörka spelet utspelar sig 2500 år innan händelserna i filmerna. Rådet på den lilla planeten Dekomer har upplösts och Marac Acnor har tagit makten och rustar nu upp en dödlig armé.

Reglerna är enkla och är tänkta att kunna simulera Star Wars-filmernas swoshbzzmming. Lite kampanjinformation finns, och möjlighet att spela i vilken Star Wars era som helst finns.
http://yasylum.theyard.org/downloads/sw-dms.pdf
http://yasylum.theyard.org/downloads/sw-dms-form.pdf

Det blir inte mer basic Star Wars än så här. Det är ett traditionellt rollspel som troligen inte bjuder på något nytt. Dessutom är layouten lite hafsig gjord. Äh...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Fi dong! Filstorleken!

Men den var inte mycket för stor och det är möjligt att det klarar sig när man slår ihop dem till en fil, så jag låter det passera för den här gången.

Men det hade vara bra och rättvist och så om du kunde minska den under gränsen...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ah...

Jag ska försöka fixa det. Misstog "bidraget" för rollspelet, utan formulären inräknade. I värsta fall kapar jag halva formuläret eftersom det egentligen är fullkomligt onödigt (och vill man ha det kan man tanka hela efteråt :gremgrin: ). Återkommer.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Nuså...

...Nu är formuläret betydligt lättare och A5 så bidrag + formulär ligger på 485 Kb och max var 512 Kb, aight?

Bifogar formulären, så check out the bifogning. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Men...

...Nu är formuläret betydligt lättare och A5 så bidrag + formulär ligger på 485 Kb och max var 512 Kb, aight?
...nu är det ju bara två formulär...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ja...?

"...nu är det ju bara två formulär..."

Ja, på ett A5. Fyra formulär på ett A4 och två på ett A5 är ju samma mängd formulär per ytenhet av pappret.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Såg inte det, men då är det ju...

...inte A4, vilket är en annan regel. Det är skitjobbigt för mig att byta format. Jag tror att det enklaste är att gå tillbaka till de aningen öveviktiga originalformulären.
 

Vindicator

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
68
Location
Tranås (men studerar i Linköping)
Re: Såg inte det, men då är det ju...

...inte A4, vilket är en annan regel. Det är skitjobbigt för mig att byta format. Jag tror att det enklaste är att gå tillbaka till de aningen öveviktiga originalformulären.
Går det inte bra att göra det på två A5-formulär som är roterade 90 grader och inlagda lodrätt på ett enda A4, då? Jag trodde i alla fall att det var helt okej, då jag själv och flera andra gjorde så utan att det blev några protester i dogmautmaningen för några månader sedan.
Fastän jag håller med om att det antagligen är bättre att filstorleken är lite för stor än att det blir en massa problem med formatet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Du och dina regler... :p

Okej, jag ska försöka fixa något vettigare till slutdatumet, men det är tveksamt om jag hinner. Gör jag inte det får ni diska mig eller ta vilket formulär ni vill eller så. Jag har nämligen rätt ont om tid och då är inte formulärfixning det primära, tyvärr.

Men som sagt, jag ska se vad jag kan, orkar och hinner göra.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Såg inte det, men då är det ju...

Går det inte bra att göra det på två A5-formulär som är roterade 90 grader och inlagda lodrätt på ett enda A4, då?
Jodå, det går utmärkt. Då kan jag hantera det som A4 och det är inget problem för mig. Problemen börjar när jag måste skala om eller klippa ihop sidor av annat format. Det jag vill ha är A4, sedan får man klippa, vika, knyckla ihop och slå knut på den A4an hur man vill.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Du och dina regler... :p

Okej, jag ska försöka fixa något vettigare till slutdatumet, men det är tveksamt om jag hinner. Gör jag inte det får ni diska mig eller ta vilket formulär ni vill eller så. Jag har nämligen rätt ont om tid och då är inte formulärfixning det primära, tyvärr.
Men som sagt, jag ska se vad jag kan, orkar och hinner göra.
Som sagt, hinner du inte så går vi på det första. Det var bara marginellt för stort och jag tror att det kryper under gränsen om jag slår ihop formulär och regler till en fil. Låt det inte bli en vana bara och ta inte det här som grönt ljus för storlekskrypningar i framtiden.
 
Top