Nekromanti [BIDRAG] Den sista duellen

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
(Nästan ett rollspel! :gremwink:)

Synopsis:
Den sista duellen är ett rollspel för två deltagare, där den ena spelar en jediriddare och den andra spelar en sithlord. Spelet utspelar sig i två tidsplan: dels under den avgörande duellen mellan de båda, som de vet att bara en av dem kommer gå levande ifrån, och dels under de händelser i deras liv som har lett fram till den duell de utkämpar.

/tobias
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
En intressant feature vore (fast det kanske du redan har med, jag har inte läst nått än) om händelser/handlingar i det förflutna påverkar vilka moves kontrahenterna kan använda i slutstriden.

/Anders (gillar)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Det är sånt här (och flera andra bidrag, både från Gurgeh och andra) som visar på en sak jag tycker är jäkligt coolt med Dogma-konceptet. Man kan göra en poäng av att göra något annorlunda, att det inte ska vara den naturliga lösningen som folk väntar sig.

Gör man ett stort spel så är det för mycket jobb, samtidigt som ett relativt smalt koncept inte håller så länge som arbetsinsatsen för att skriva och lära sig ett stort spel motiverar. Inom dogmaramarna så kan man dock ha en slit-och-släng-mentalitet som möjliggör för dessa ideer att se dagen ljus.

Nya, fräscha ideer. Kan det bli bättre!
 

Vindicator

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
68
Location
Tranås (men studerar i Linköping)
Det är sånt här (och flera andra bidrag, både från Gurgeh och andra) som visar på en sak jag tycker är jäkligt coolt med Dogma-konceptet. Man kan göra en poäng av att göra något annorlunda, att det inte ska vara den naturliga lösningen som folk väntar sig.

Gör man ett stort spel så är det för mycket jobb, samtidigt som ett relativt smalt koncept inte håller så länge som arbetsinsatsen för att skriva och lära sig ett stort spel motiverar. Inom dogmaramarna så kan man dock ha en slit-och-släng-mentalitet som möjliggör för dessa ideer att se dagen ljus.
Jag håller med. :gremsmile: Har själv bara försökt göra dogmarollspel som helt normala rollspel med en miljon regler intryckta på två sidor, fastän jag har märkt att de bidrag jag tycker var bäst både i dogmatävlingen i februari och än så länge i den här utmaningen (även om det bara finns tre stycken att välja mellan än så länge) är de som är annorlunda.
 
Top