Varulv [BH II] - R2

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Fattar jag rätt att @Sömniga Isaac alltså försökte sig på fulspel och myglade med citaten av mina poster i slutet av förra rundan? Låter ulvigt.
Jag försökte tramsa och skämta lite med dig, det gick dock rätt över huvudet på Sidd bland annat. Var väl i efterhand dumt att ta en möjlighet när jag såg den.

Basenanji

postd20modernist
Och nä, jag har svårt att köpa att @Hägerstrand är ulv. Tror faktiskt att ulvarna ville få oss att tro att Hägern är misstänkt för att Anthrox skrev några poster i den riktningen.

Hägern blev frejmad med andra ord.

Vi kör på @StradhLestat !

Röst: @StradhLestat

Hur läser du röstningen i R1?
Hur tror du att JC tänkt kring menyvalen?
Vilka skulle du rekrytera om du var Caesar?

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Jag vet inte hur jag ska se på @Big Mama nu. Egentligen påverkar det här inte mina grundmisstankar mot henne, men med siandet av @Octagonal så blir hans grön-analys igår kväll inte ett ulvförsvar i alla fall.

Och jag ser Octa som grön efter siandet. Att han skulle vara ulvmiller är för mycket av ett wildcard för att spela på. OM spelet går till sena rundor utan att några rödsianden påträffats så kan man fundera på om han försökte få uppmärksamhet och bli siad, men fram till dess går det att lägga åt sidan.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
@Brynolf och @StradhLestat vad är grejen med Hägern? Vad är det som gör att ni väljer att lägga röster på honom?

Basse kan jag ändå köpa på ett sätt. Hade honom själv som tveksam tillsammans med Impe, får se hur spelet utvecklar sig.

Skulle gärna vilja se mer av BM i spel, känner att jag inte riktigt fått kläm på henne. Vet att Sidd låg på henne i början av förra rundan, samtidigt som hon gick i starkt försvar för Sidd i slutet av den rundan. Kan det vara ett försök av en ulv att gå i försvar för en bybo för att själv verka oskyldig? Jag vet inte, det känns som ett orimligt antagande, men fattat från andra spel att det kan vara en strategi. Osäker, kan säkert missförstått något, men håller kvar den tanken en stund. Kommer dock hålla ögonen på BM nu.

Slutligen, @Basenanji har du lust att förklara dina misstankar mot Stradh? Vad är det du reagerat på som gör att du upplever denne som misstänksam? Är inte hundra på att jag hänger med på resonemanget? Är lika vilsen där som när det kommer till resonemanget runt Hägern.

Brynolf

Orange
@Brynolf och @StradhLestat vad är grejen med Hägern? Vad är det som gör att ni väljer att lägga röster på honom?
Jag hade en gammal anteckning om att Häger försökte sig på ett underligt case mot BM/Octa/Sidd. Det var skumt då och än mer så nu, när två av dem är grönade. Jag lär gå tillbaka och kika på det närmre en dag.

Anth tyckte han var sus också, det är ju värt nåt.

Octagonal

Swashbuckler
Väl kämpat @Sidd och Anthrox. Min sista sekunden röst på Anth va väl kanske inte den vassaste efter detta utfall.
Nya tag.

Nu vet vi att det inte är fyra ulvar. Annars vettefan om vi har kommit nånstans.

För varje runda som går ökar risken att siaren åker. Inte helt dumt om denne outar för att vi ska få lite bättre koll på spelbrädet och inte bli lurade av ulvarna senare rundor…

Octagonal

Swashbuckler
Jag försökte tramsa och skämta lite med dig, det gick dock rätt över huvudet på Sidd bland annat. Var väl i efterhand dumt att ta en möjlighet när jag såg den.
Äsch det va ingen fara, mer sånt säger jag, inte ens en promille rödande att skriva just det😇

Octagonal

Swashbuckler
Vi får räkna med ett långdraget parti. Vi är många bybor och få ulvar. Det innebär att vi letar efter en nål i en höstack och kommer göra idiotgräv på andra bybor. Det ingår. Det blir viktigt för byn att hålla sig kyliga och inte stressa upp sig för en nitlott eller två. Byn tenderar att förlora stora spel och gå vilse om vi blir för grälsjuka. Det förenklar ulvarnas resa avsevärt. Tror detta är bra att ta med sig och tänka på.
Länge leve byn!!

Octagonal

Swashbuckler
Har även Impetigo och Hägern som kandidater.

Ska göra en mer ordentlig läsning imorrn.
Ska också skärpa till mig och inte göra massa omotiverade röst-ändringar som bara kaosar tråden och sprider brus. Behövs ju verkligen inte när vi är 14 deltagare. Kände mig lite skön i slutet av R1. Uselt bybo-spelande. Tror vi får ha tålamod och köra en runda i taget utan att spreta iväg det för mycket. Tiden är på vår sida, så länge vi håller oss coola på rätt sätt tar vi hem detta.