Nekromanti Bg2- Lätt?

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
Tjena!
Jag undrar hur många som tycker att Baldurs gate 2 är lätt, jag själv tycker att det är väldigt lätt, till och med på den näst svåraste nivån, om man nu kan kalla det nivå.....Obs den som fuskar ska inte spela sådana spel!

Celestial´s Fury
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
den som fuskar ska inte spela sådana spel!

Jaha. Kan du förklara varför?


/Arvidos, spelar inte BG, men stör sig på folk som stör sig. På kobolder och fuskare och så. Sluta med det, annars blir jag våldsam! (!!!)
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Jag undrar hur många som tycker att Baldurs gate 2 är lätt, jag själv tycker att det är väldigt lätt, till och med på den näst svåraste nivån

Spelet har sina svårigheter. På högsta svårighetsgraden får man kämpa en hel del imo. Man kan ju dessutom köra utan "reloads". Det blir ju mer likt vanligt rpg om man inte får någon andra chans.

Obs den som fuskar ska inte spela sådana spel!

Det håller jag inte med om. Jag gillar inte att fuska men så länge man inte fuskar för att vinna över andra t.ex. i nätverk och så har man rätt att bruka spelet hur man vill så man kan ha så roligt som möjligt. Låt de som tycker det är roligt att fuska göra det. Vi andra lider inte av det.

C
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Det som du sa om fuck håller jag verkligen med om!!! även om jag bara fuskar när jag kört fast riktigt benhårt och då oftast genom att fråga hur man skall lösa ev. problem.

/King Kromm
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
...

Folk som fuskar sig fram i datorspel får väl skylla sig
själva :)

Rollspelare som gillar tärningar och fina små siffror
framför att spela en roll får väl också skylla sig
själva ;-)

Så enkelt är det ...

/Alexander Gyhlesten - Med risk för att uppröra känslor
samt få stryk av Arvidos

This is my dice. There´s many like it, but this one´s mine
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Jag skrattar åt alla fuskare!!! HAHAHA!

Den som fuskar med sin karaktär kommer inte att kunna överföra den vidare till Neverwinter Nights....
 

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
Bra, =0)

Tack för att du håller med! Fusk suger om man inte kört fast så att man inte kommer någon stans!

Celestial´s Fury
 

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
WaAHaHaHaHHA!

Japp, håller med.....Jag vet inte vem Arvidos är men det får jag nog snart reda på, HEhEHEHhe!



Celestial´s Fury
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,637
Location
Uppsala
I min mening är striderna det tråkigaste elementet i hela spelet och eftersom svårighetsgraderna bara reglerar hur mycket skada motståndarna gör, hur bra de träffar och så vidare så känns det som att det verkligen kvittar.

Spelet som sådant ? Mycket lättare än t ex Planescape: Torment som dessutom har en härligare story. Däremot går det att göra det mesta på flera olika sätt i BG2 - å andra sidan vill jag inte påstå att BG2 tar särskilt lång tid att spela igenom; mest för att man vet vad man har att vänta. Det är trots allt fantasy det går ut på.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Va?

Jag är för att alla roar sig på sitt eget sätt utan att behöva ta kritik! (Såvida det inte är mord och sånt.. /images/icons/wink.gif)

Men låt oss inte bråka! *KRAM!* /images/icons/wink.gif



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
I min mening är striderna det tråkigaste elementet i hela spelet och eftersom svårighetsgraderna bara reglerar hur mycket skada motståndarna gör, hur bra de träffar och så vidare så känns det som att det verkligen kvittar.

Det kan också ändra på vilken sorts fiender man möter precis som ens clvl ändrar det.

Jag har aldrig spelat Planescape: Torment men jag är väldigt sugen på att testa det. Oftast säger folk att BG serien är bättre men jag tror det kan passa mig rätt bra. Synd bara att man inte har lika mycket valmöjligheter.

C
 
Top