Beta släppt: StormRing Fantasy RPG som en GPT/AI: StormRing RPG Companion

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
Vi har nu släppt betaversionen av vårt StormRing Fantasy RPG som en AI-baserad (custom) GPT: StormRing RPG Companion. Den är ganska grundläggande, men vi uppdaterar den i takt med att tekniken utvecklas. Den är gratis, men för närvarande behövs en prenumeration på ChatGPT Plus.

Du kan be GPT/AI om hjälp med att skapa karaktärer, frågor om regler, skapa äventyr, spela spelet, skapa monster, osv. Vi rekommenderar att ha QuestCore-regelmotorn som referens - som snart släpps gratis. Vi tror att det är det första spelet i världen som släpps med användning av custom GPT.

Så, som sagt, känn dig fri att delta i denna spännande beta medan vi testar saker :)

https://chat.openai.com/g/g-5YyHU6lQm-stormring-companion

Med vänliga hälsning
Megaton Games
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
Ska testa så snart jag får tid 🙂
Skicka mig gärna lite tid om du får något över :)

GPT är en spännande "plattform" och jag håller på att testa hur jag kan göra den mer användarvänlig - nu måste man ju be AIn om allting och ställa rätt frågor. Har lagt till några knappar men tekniken är ju helt ny. Vi tror vi är först i världen med att släppa ett spel på GPT :)
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,150
Den är gratis, men för närvarande behövs en prenumeration på ChatGPT Plus.
Den här meningen missade jag vid första genomläsningen. Då blir det testning tidigast i januari. Även om inte Plus kostar några enorma mängder pengar känns det inte motiverat innan jul.
 
Top