Nekromanti Bergting och RP illustrationer

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Blev glad och lycklig över den reklamen som fanns om att Bergting kan illusterara RP. Det står dock inget på hans hemsida om saken men jag kan ha misstagit mig. Hoppas med det här inlägget få lite information om just den tjänsten
Hade uppskattat den verkligen då jag själv är långt ifrån så begåvad i tecknings ädla konst som jag skulle ha velat och därför betalar jag mer än gärna för att få fram det jag önskar.
Önskade att fler illustratörer kunde erbjuda samma tjänster, kom ihåg någon gå på ett GothCon att Ackegård erbjöd sig att teckna RP.
I min Khelataar kampanj fick vi i alla fall att Åke Rosenius att teckna en av rollpersonerna. Vi har bett om flera men han är en upptagen man och det får man såklart acceptera.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
I min Khelataar kampanj fick vi i alla fall att Åke Rosenius att teckna en av rollpersonerna. Vi har bett om flera men han är en upptagen man och det får man såklart acceptera.

Jo, jag vet... Jag la personbeskrivningarna på min desktop så att jag inte skulle kunna glömma bort dem - och där ligger de fortfarande.

--
Åke
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Hej!

Det stämmer bra. Jag är oftast bokad nån månad i förväg, men om du säger vad du vill ha så återkommer jag med pris och när den kan tänkas vara klar =). Pris varierar beroende på hur avancerad bilden är. Ska du ha en ärkemagiker i full regalia med sin orc posse bakom honom medans Mount Gloom skjuter fyrverkerier bakom blir det lite dyrare. Även tusen cyklar i en kurva undanbedes (internskämt, sorry).

Peter
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Scheisse... har glömt uppdatera hemsidan. Tack för att du påpekade det. Hade totalt förträngt att jag skulle göra det tills Fenix kom ut. Ska försöka hinna med i helgen!

Peter
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
>Även tusen cyklar i en kurva undanbedes

Äh..det är väl bara att kladda ner en cykel och köra ctrl+c och ctrl+v ett par gånger :gremgrin:

/Anders
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Icke …

»Äh..det är väl bara att kladda ner en cykel och köra ctrl+c och ctrl+v ett par gånger.«

Nä, för då får du bara tre cyklar.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Icke …

>Nä, för då får du bara tre cyklar.

Inte om man gör om ctrl+c-procuduren mellan varje gång för att på så vis dubbla antalet cyklar vid varje ctrl+v (alltså som i sagan om riskornen och schackbrädet). Det finns säkert nån hejare på matematik som kan räkna ut hur många gånger man måste göra det för att komma upp i 1000 velocipedisar. :gremtongue:

/Anders (som vanligt på väg ut i OT-landet)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Okej då …

fyra cyklar kan jag gå med på.

(För att få tusen måste du utföra proceduren nio gånger – och då blir det ettusentjugofyra hojar.)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag gör också sånt ibland, i mån av tid... man måste ju hålla sitt teckande igång...

/Tomas
 
Top