Nekromanti Behöver hjälp!

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Ska ju vara SL imorgon och jag behöver hjälp, det här när äventyrarna träffas, jag har inga ideér om hur de ska träffas, brukar köra med att de träffades på en båt eller på vägen till en stad! men jag vill ha något nytt och helst snabbt!
 
Ska ju vara SL imorgon och jag behöver hjälp, det här när äventyrarna träffas, jag har inga ideér om hur de ska träffas, brukar köra med att de träffades på en båt eller på vägen till en stad! men jag vill ha något nytt och helst snabbt!

De råkar bli mistänkta för samma brott (något lämpligt illdåd) och måste fly från en lynchmobb tillsammans. Enda sättet att klara sig ur knipan är att hitta den riktiga boven. Det går enklast om de samarbetar.
 
De blir insnöade på samma värdshus. De blir lurade av samma köpman. De blir tvångsvärvade till armén eller flottan tillsammans. De är de enda överlevande ifrån ett skeppsbrott.

Vilket rollspel har ni tänkt spela? Den enklaste och kanske rentav mest logiska lösningen är att samtliga rollpersoner kommer ifrån samma plats och har växt upp tillsammans och/eller är släkt med varandra. Fast det kan förstås vara svårt att ordna om de kommer ifrån helt skilda bakgrunder.
 
Dra igång i 100 knyck!

Spelarna räknar med att få softa på ett värdshus ett tag, lugnt promenixa iväg och köpa 10 meter rep och proviant och kanske en ny rustning innan äventyret börjar. Dra igång äventyret med buller och bång istället så skakar du liv i soffpotatisarna.

Jag skulle arrestera RP, eller varför inte slänga dem överbord från ett skepp som blir attackerat av pirater.
 
Vilket rollspel har ni tänkt spela?

Stormbringer fifth edition.

Vågar inte berätta om äventyret, de som ska spela är medlemmar på denna hemsidan och jag vill inte förstöra äventyret.

Men en sak kan jag ju säga, äventyret ska inte starta med stormsteg de ska vänja sig med ''Young Kingdoms''.
 
Men en sak kan jag ju säga, äventyret ska inte starta med stormsteg de ska vänja sig med ''Young Kingdoms''.

Desto mer anledning att låta dem vara på flykt. Då kan du jaga runt dem på sightseeing hur mycket du vill...
 
Låt de mvara misstänkta för något Kaos-/Lagrelaterat (beror på land). På så vis får de dels koll på den grundläggande konflikten i spelet, dels kan de lära känna varandra. Sedan blir ju saker roliga om en av dem i hemlighet är skyldig...
 
In media res ! (eller hur nu det stavas)

Kasta in äventyrarna i action direkt på nått sätt. Låt dem inte tänka på vilka det är förrän efter själva grejen har hänt.
Kan bli riktigt skoj !
 
Back
Top