CoC Sverige Behöver en SLP som kan bli RP

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Vi ska spela "I älvdalen boende" och sedan "Tjurmannen från Kungsskär". När det gäller Elise Wrangel (från Tjurmannen) har jag följt förslaget att göra henne till en rollperson. Blir jättespännande att se vad spelaren gör med henne :) Men jag behöver en till. Funderar på antingen Sven Carlsson (Älvdalen) eller Lotti Dagerfeldt (Tjurmannen). Vi har redan en rollperson med polisbakgrund så Hillerman (Tjurmannen) är inte aktuell. Någon annan?
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Late reply, men hur gjorde ni med Elise? Det finns ju ingen riktig mall för henne som RP, så jag tänker att vår spelare, vars RP just blev mördad av de försvunna poliserna, får skapa henne efter eget tycke och smak, men att hon får alla info om Elise och det hon vet om alla andra.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Late reply, men hur gjorde ni med Elise? Det finns ju ingen riktig mall för henne som RP, så jag tänker att vår spelare, vars RP just blev mördad av de försvunna poliserna, får skapa henne efter eget tycke och smak, men att hon får alla info om Elise och det hon vet om alla andra.
För att inte någon ska råka få info om Elises förehavande i förtid lägger jag informationen som spoiler:
Vi gjorde så att spelaren fick spela Anna Bernardsson till dess att Elise blev befriad från Konradsberg. Hon hann aldrig bli flyttad till Mildhs hus. Sedan fick spelaren ungefär samma information som Elise hade vetat om hon fortsatt var SLP. Funkade utmärkt och spelaren utvecklade hennes personlighet mycket.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
För att inte någon ska råka få info om Elises förehavande i förtid lägger jag informationen som spoiler:
Vi gjorde så att spelaren fick spela Anna Bernardsson till dess att Elise blev befriad från Konradsberg. Hon hann aldrig bli flyttad till Mildhs hus. Sedan fick spelaren ungefär samma information som Elise hade vetat om hon fortsatt var SLP. Funkade utmärkt och spelaren utvecklade hennes personlighet mycket.
Bortsett från det du skrev i spoilern, skapades hon som vilken RP som helst med färdigheter och så?
 
Top