Battletech för nybörjare?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Någon mer än jag som sitter med fingret på avtryckaren för Kickstartern för Battletech Mercenaries nu?


Eller kanske redan bestämt sig? Eller till och med har spelat i 40 år och vill yttra sig om det är en bra väg in i hobbyn?

Själv har jag bara spelat några av datorspelen, och läst några av romanerna. Men jag har spelat en del Epic på den gamla onda tiden och tänker att det är något liknande, iaf on jag köper till Alpha Strike. Och några av rollspelspolarna har yttrat sig positivt inför möjligheten att hjälpa till att blaska färg på gubbarna och vara med och spela., vilket iaf minskar risken att det blir ännu en hyllvärmare.

Även om jag går in djupt så är det mycket billigare än att börja med 40K igen (vilket jag övervägt, men jag är inte så pepp på hur estetiken har utvecklats i 40K sedan jag spelade). Jag har googlat lite, och hittar inte så mycket om någon svensk tävlingsscen, men det behövs ju inte många spelare i bekantskapskretsen för att ha kul.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Är inte Mercenaries bara ett tillägg till grundboxen?

Jag började med en låda som heter "Introductory Box Set" och som innehåller 24 miniatyrer. Den tyckte jag var rätt bra bang-for-buck.

Sedan har det inte blivit så mycket faktiskt spelande, men jag blev iaf klar med målandet av minatyrerna…

Jag har funderat på att försöka lura med folk att spela, men egentligen är nog reglerna lite för krångliga för mig. Jag har funderat lite på att ge mig in i Alpha Strike istället. Samma universum, samma minis, förenklade regler (vad jag förstått).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Tusan! Du har ju rätt! Jag trodde det var ett spel, men nu när jag läste mer noga så måste man ju ha grundspelet också!

Väl fångat!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Det verkar tyvärr också som att det är en ganska dålig deal - priserna är i nivå med butik och det är innan frakt om jag läser rätt. Om man lägger mer pengar så är det så klart viss skillnad.

Jag tänker stå över, även om Timber Wolf är lockande.
 
Top